    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ksiadz bije dzieci- co robic
    Date: Fri, 29 Nov 2002 09:17:03 +0100

    Uzytkownik "Roman Koryl" <R...@e...co.za> napisal w wiadomosci
    news:sde734e5.024@eskom.co.za...

    > Witam
    > No nie bardzo:-)
    > A priest is a man who is called Father by everyone except his own
    > children who are obliged to call him Uncle. :-)
    >
    > A tak powaznie to jako zwolenniki "pieszczot i bata" wydaje mi sie
    > wystarczajace :
    > 1.przypomnienie przykazania.. "kochaj blizniego swego jak sibie
    > samego..", w ktorym jest oczywista prawda, ze jezeli Ksiadz jest
    > Czlowiekiem i uznaje swoja wartosc, to nie powinien zapominac o tym, ze
    > dzieci tez zasluguja na to , by byc dobrze traktowane. Gdyby to nie
> [...]

    Pomysl niezly, popieram go :))))), ale chyba
    niezbyt realny w rzeczywistosci. Mysle ze przypominac
    przykazan mu nie trzeba, jest w koncu ksiedzem i pewnie
    zinterpretowal je juz sobie odpowiednio dla siebie.
    A z paskiem to jest swietne, tylko glupio bylo by ze zamiast
    ukarac ksiedza zeby którys z ojców byl oskarzony
    o napasc i to nie przez prawo kanoniczne, ale juz powaznie
    przez kodeks karny :(, a dzieci i tak by nadal cierpialy.
    A nie zdziwilbym sie wcale gdyby ksiadz
    posuna sie do takiego kroku.
    Poza tym uwazam ze nie chodzi tu o jakoms zemste tylko
    o to by usunac tego czlowieka z jego funkcji (czyli katechety).
    A jezeli kosciól pozwoli mu dalej byc ksiedzem, to juz ich
    sprawa wazne aby nikomu nie robil krzywdy!!!

    Pozdrawiam

    Darek