eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokredyty, wlasnosc przedmiotu i fakturowanie... w zasadzie pilne :) › Re: kredyty, wlasnosc przedmiotu i fakturowanie... w zasadzie pilne :)
    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kredyty, wlasnosc przedmiotu i fakturowanie... w zasadzie pilne :)
    Date: Mon, 12 Dec 2005 23:36:22 +0100

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:dnko1h$320$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Tak ma być wystawiona, bowiem sklep / wykonawca dostaje przecież od
    > banku gotówkę.

    Z banku przyjeżdża pan z walizeczką pieniędzy? Chyba jednak nie. Bank
    płaci przelewem a to nie jest gotówka. Poza tym jeżeli na fakturze jest
    napisane "zapłacono gotówką" to po wpłynięciu pieniędzy z banku mamy...
    nadpłatę. Może to spowodować bałagan w księgowości (zależnie od
    stosowanych metod księgowania) a może i inne kłopoty. Teoretycznie klient
    mógłby np. zażądać zwrotu tej "nadpłaty".

    > To, ze to bank reguluje należność, a nie klient, to
    > sprawa między klientem a bankiem. Sklepu / wykonawcy to nie dotyczy.

    Byłaby to prawda gdyby klient uzyskał w banku kredyt gotówkowy i do sklepu
    przyszedł z gotówką lub gdyby płacił kartą kredytową.
    Sklep bierze udział w zawarciu umowy kredytowej (choć nie jest stroną) a
    bank uczestniczy w rozrachunkach.

    > Zamiennie w fakturze może być wzmianka, że towar sprzedano w ramach
    > kredytu udzielonego przez bank na zakup.

    IMHO tylko tak.

    > Choć to z punktu widzenia
    > podatkowego większego znaczenia nie ma, bowiem dla sklepu będzie to
    > stanowić przychód, zaś dla kupującego koszty.

    Chyba nie całkiem masz rację. Jeżeli zakup wiąże się z odliczeniami od
    podatku (ulga remontowa) to do odliczeń chyba jest brana tylko ta część
    ceny towaru/usługi która została _zapłacona_ w danym roku. W każdym razie
    tak było, czy nadal jest nie wiem. W takim przypadku pisząc "zapłacono
    gotówką" maczasz palce w oszustwie podatkowym.
    Krótko mówiąc: po co pisać nieprawdę skoro napisanie prawdy jest równie
    łatwe i nic nie kosztuje?