    From: tomek wilicki <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kradzież forum
    Date: Wed, 18 Apr 2007 01:34:09 +0200

    Robert Tomasik wrote:

    > Nie, no gość zostanie ukarany pewnie grzywną. A co do przekazywania Ci
    > bazy danych, to przejrzyj moje inen posty. O ile wiele wskazuje na to, ze
    > nie jest uparwniony do niej on, to i nie do końca Ty. Uprawnione są osoby,
    > które wniosły nakład inwestycyjne w powstanie tej bazy. O ile się nie
    > pogubiłem, to pisałeś o jakiejś kobiecie, która wykupiła serwer.

    W sumie, na dobrą sprawę, dość dużo osób wniosło w pewnym momencie jakiś tam
    wkład, ale czy w ten sposób należy ten artykuł interpretować? W zasadzie,
    idąc tym tropem, każdy kto napisze posta na tej grupie wnosi wkład w
    tworzenie bazy danych usenetu. W przypadku tej kobiety, zastanawia mnie,
    czy wykupienie serwera na którym baza danych była potem rozwijana, sprawia,
    że staje się ona jej współtwórcą. Ale to prowadziło by do absurdów, w
    których grupa osób spammująca forum przejmuje je potem na własność,
    powołując się na "wkład inwestycyjny". To trochę tak, jakby autorzy
    artykułów gazetowych chcieli przejmować gazety na własność - trochę nie
    teges, hyh.

    Jak dla mnie, oczywistą (i możliwą do obrony przed sądem) interpretacją jest
    to, że producentem bazy danych forum jest osoba, która forum zarejestrowała
    (założyła), a ci co się potem dołożyli - pomagali twórcy bazy danych, a nie
    tworzyć tą bazę. W kilku zdaniach da się przed każdym sądem wykazać, że
    przyjęcie innej interpretacji przepisu prowadzi - w przypadku forów
    dyskusyjnych - do absurdu.

    > Wytnie Twoje i będzie działał dalej.

    żeby zmusić go do wycięcia moich, musiał bym udowodnić że forum nie jest
    jego własnością, a jakbym już to zrobił, nic by nie musiał wycinać - bo nie
    miałby skąd.

    --
    www.vegie.pl