    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola biletów - wręczenie dokumentów
    Date: Thu, 15 Nov 2007 18:32:21 +0100

    On Wed, 14 Nov 2007, Piotr Kubiak wrote:

    > Nie jest. Ustawa nie zabrania żądać wręczania.

    Nie zabrania.
    Nie zabrania również zaproponować wypchaniem się na drzewo temu, kto
    żąda, prawda?
    Słyszałeś kiedy hasło "a contrario"?

    Jeśli ustawa daje prawo do żądania okazania, to znaczy że NIE DAJE
    prawa do żądań które owo żądanie przewyższają.

    > Oczywiście że można żądać. Mamy wolny kraj - wolno mi się z Tobą umówić, że
    > przewiozę Cię samochodem tylko jeżeli mi dasz do ręki np. swoje prawo jazdy.

    Możecie.
    Głównie dlatego, że ów przewóz *nie* będzie podlegał pod ustawę PP :>
    I bardzo skutecznie ją wyegzekwujesz przez to, że masz możliwość
    wstrzymania realizacji umowy PRZED jej rozpoczęciem - ten przykład
    jest malo adekwatny, zaproponuj wymóg dania tego PJ na potrzymanie
    PO przewiezieniu pasażera, nawet jak już dalszej jazdy odmówisz!

    pzdr, Gotfryd