    Date: Thu, 30 Dec 2010 11:12:47 +0100
    From: cyklista <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola PIP - korzyści dla pracownika

    Użytkownik Przemysław Adam Śmiejek napisał:
    > A dlaczego? Mój pracodawca wie, że siedzę dużo dłużej i nie ma nic
    > przeciwko. Jest zakaz udostępniania terenu zakładu pracy po godzinach?

    Zakazu nie ma ale mogą wiązać się z tym liczne problemy podatkowe.
    Począwszy od nieodpłatnego świadczenia dla pracownika w postaci
    udostępnienia powierzchni zakładu, jego urządzeń itd., problemem czy
    wartość tego świadczenia wliczać do podstawy i płacić od tego zusy i
    inne srusy oraz sposób wyliczenia tej wartości, przez wiele innych
    możliwości upierdliwości urzędniczych aż do spraw amortyzacji sprzętu,
    rachunków za wynajmem i media i wyliczenia procentu który służył
    działalności gospodarczej a nie prywatnej osobie do prywatnego celu.

    > Albo jest zakaz zatrudniania ludzi, którzy wolą pracować systemem
    > trochę-przerwa-trochę-przerwa?

    Tutaj zakaz aby się znalazł, wchodzi w grę ilość maksymalnego czasu
    pracy w ciągu doby, ilość minimalnej przerwy pomiędzy zakończeniem
    jednego dnia pracy a rozpoczęciem drugiego, ogólnie większość kodeksu
    pracy. Oczywiście to wszystko dla ochrony pracowników przed niedobrymi
    pracodawcami każącymi pracownikowi przychodzić przez całą dobę co 2
    godziny na 15 minut w celu skontrolowania czegokolwiek i zaliczającymi
    do czasu pracy tylko 3 godziny dziennie.

    > No dobrze, omawiasz przypadek płatnych nadgodzin. Jeden z wielu
    > możliwych. Na podstawie samej obserwacji wejść-wyjść ludzi z zakładu
    > pracy nie można tego orzec.

    Ale ta obserwacja była pewnym dowodem który sędzia zgodnie ze swoją
    wiedzą i doświadczeniem życiowym ocenił i wziął pod uwagę przy orzekaniu.