  • Data: 2009-03-08 08:36:27
    Temat: Re: komusze prawo własności
    Od: Art <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja zostaję przy sp-czo własnościowym.
    > Jaka jest różnica w czynszu między tym jakie ja mam a w całkowitej
    > własności?

    Różnica może być znacząca, wymaga to jednak wyodrębnienia ze spółdzielni
    WSZYSTKICH lokali w budynku, co jest rzeczą chyba mało realną. Jeżeli
    uda się wykonać ten krok to kolejnym będzie powołanie wspólnoty
    mieszkaniowej i znalezienie firmy administrującej/zarządzającej Waszym
    budynkiem. Korzyści są oczywiste, łatwiej dogadać się w obrębie jednego
    budynku niz w ramach spółdzielni mieszkaniowej. Ja mam spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu, jednak płacenie co miesiąc blisko 5
    złotych za każdy metr /bez ogrzewania! Z ogrzewaniem wyjdzie 10 zł/metr/
    nie wiadomo do końca na co, jest denerwujące łagodnie pisząc. Znam też
    zalety posiadania pełnego prawa własności w mieszkaniach czy budynkach
    nie należących do spółdzielni, życie w takich mieszkaniach jest
    WIELOKROTNIE tańsze! Płacę za faktycznie zużyta energię do ogrzewania
    plus inne media i raz do roku podatek od nieruchomości, który wynosi
    mniej jak jedna miesięczna faktura ze spółdzielni.