  • Data: 2002-07-20 22:59:22
    Temat: Re: komornik i egzekucja za granica
    Od: "Bona" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jest taka możliwość, służą temu konwencje międzynarodowe, przede wszystkim
    konwencja haska o uznawaniu i wykonywaniu orzeczeń sądów zagranicznych. Jest
    też konwencja ozściąganiu np. alimentów. Na ogół w konwencjach podanesą
    instytucje, które sie tym zajmują. W Polsce odbywa się to poprzez sądy, ale
    już np. w Niemczech zajmuje się tym Bundesverwaltungsamt.
    Wszystko zależy od kraju docelowego, czy podpisał konwencję i czy się do
    niej stosuje. Bo w niektóych są zastrzeżenia.
    b.