    From: prefi <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: komornik / OLAC GO :)
    Date: Mon, 14 Jul 2008 23:20:42 +0200

    Easy pisze:
    > Witam.
    > dostałam dzis pismoz iz komornik "wchodzi"mi na wypłate.
    > Wiem za co, wiec nie o to chodzi
    >
    > Ale, w wyroku rzeczywiscie byla mowa o wplaceniu jakiejs tam kwoty.
    > nie wpłaciłam, czekajac na wezwanie. wezwanie nie nadeszło, zadne
    > upomnienie nic i od razu info o zajeciu wypłaty.
    > I co teraz? jest jakas szanasa na odwolanie sie? bo ja chce zaplacic
    > tylko nie wiedzialam ze to juz... no i te koszty komornicze, tez
    > niepotrzebne wydanie kasy... mozna probowac cos z tym zrobic? a jak
> [...]

    Co do kosztów komorniczych - możesz ich uniknąc, jeśli
    zasądzoną wierzytelność wpłacić bezpośrednio wierzycielowi.

    Komornik ma prawo pobierać oplaty ("prowizję") tylko od
    kwot, ktore osobiscie sciagnie.

    Nie ma zadnych przeszkod, aby wierzytelnosc zaplacic
    bezposrednio wierzycielowi (badz zawrzec z nim ugode) po
    prostu pomijajac komornika. Tyle, ze malo kto o tym wie :)