    From: "KK" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kolizja samoch. - sad grodzki
    Date: Thu, 27 Mar 2003 15:40:05 +0100

    "ad" <d...@w...com.pl> wrote in message
    news:b5v0ho$3q5$1@absinth.dialog.net.pl...
    > witam,
    > mialem kolizje drogowa (kobieta otarla mi bok - jej wina) wezwalem
    policje,
    > kobieta sie wyparla i odmowila przyjecia mandatu, policjant skierowal do
    > grodzkiego, oboje mielismy po jednym swiadku, byja juz sprawa sadowa ona
    > trzyma sie swojej wersji, ja swojej..., na rozprawie mnie nie bylo tylko
    > "moj swiadek i ona bez "swojego swiadka"
    > za miesiac bedzie rozprawa na ktora zostane wezwany ja i policjant ktory
    > skierowal
    >
    > czy sprawczyni moze to tak odkrecic by wina byla po mojej stronie?
> [...]

    Grunt to umiejętność przekonywania.

    Postaw się w roli sędziego, który nie był i nie widział.
    Przychodzi dwóch ludzi i trzyma się swojej wersji.
    No to co on ma biedny zrobić. Uwierzy temu, kto będzie bardziej
    przekonywujący.
    policjant to ciężki kaliber, bo ma większą wiarygodność.
    Jak nie trafisz na jakiegoś matoła, tylko bardziej rozgarniętego, który
    będzie mógł zaświadczyć jak to wygladało na drodze to masz duże szanse, że
    wyjdzie na twoje.
    Przydaja się np. zdjęcia samochodu, na których widać z której strony poszła
    rysa, kto jechał szybciej, jak do tego policjant dobrze zaświadczy...
    Jak się okaże, że ona się lepiej usmiechała niż ty, to coś tam zapłacisz za
    spowodowanie kolizji drogowej, plus pewnie koszta. Nie wiem jak to jest w
    sądach grodzkich.
    pamiętaj, że nikt nie powiedział, że nie wolno kłamać.
    Nie przeczytaj tego w sensie, że namawiam cię do kłamania, ale że nie masz
    pewnosci ze druga strona nie będzie koloryzować, żeby wyszło na jej.
    Z praktyki: wszyscy kłamią, jedni więcej, drudzy mniej, jedni bardziej
    udanie inni mniej.
    Jak ci się uda wykazać sprzeczność jej zeznań z dowodami to już jesteś na
    plus.