  • From: "Big Jack" <a...@b...zz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <hrvhed$547$1@news.onet.pl> <hs0f0u$2t2$1@news.task.gda.pl>
    <hs0fa8$4qu$1@news.onet.pl> <hs0jqt$geb$1@news.task.gda.pl>
    <hs0kaq$idb$1@news.onet.pl> <hs0qhb$9jq$1@news.task.gda.pl>
    <hs0rjd$7lb$1@news.onet.pl> <hs0uc6$jng$1@news.task.gda.pl>
    <hs0ujl$fqi$1@news.onet.pl> <hs11s3$130$1@news.task.gda.pl>
    <4be43b57$1@news.home.net.pl> <hs8bg1$4b5$1@news.task.gda.pl>
    Subject: Re: kolizja, jak sie broniae
    Date: Mon, 10 May 2010 16:15:46 +0200

    W wiadomości
    news://news-archive.icm.edu.pl/hs8bg1$4b5$1@news.tas
    k.gda.pl
    *szerszen* napisał(-a):

    > to tylko teoria

    Jaka teoria? Takie są fakty. Przkroczył podwójną ciągłą, to jest jeden
    przepis złamany, wyprzedzał pojazd sygnalizujący zamiar skrętu w lewo. I
    to jest złamanie drugiego przepisu. Skręcajacy przepisów nie złamał
    skręcając w lewo. I teraz odwracamy sytuację: policjant nie przekracza
    podwójnej ciągłej, nie usiłuje wyprzedzać pojazdu sygnalizujecego zamiar
    skrętu w lewo. Dzwona nie ma...

    > zgadza sie

    To jedno już ustaliliśmy

    > a to juz przypuszczenia

    Znaczy co jest przypuszczeniem? Chcesz powiedzieć, że policjant nie
    wyprzedzał??

    > a to juz nieprawda, zlamal przepisy bo nie upewnil sie o
    > bezpieczenistwie
    > manewru ktory chce wykonac

    Upewnił się. Zapomniałeś?
    ...@n...onet.pl

    > ale to nie upowaznia kierujacego do nieupewniania sie o tym, czy jego
    > manwer jest bezpieczny czy nie

    No to jeszcze raz gdybyś zapomniał w czasie czytania tych kilku wierszy
    tekstu
    ...@n...onet.pl

    > najpierw udowodnij ze on sygnalizowal ;)

    Po pierwsze ja niczego nie muszę udowadniać, po drugie, to niech
    udowadnia ten któremu na tym zależy żeby wykazać, że nie sygnalizował. A
    policjant dlatego rozpaczliwie i kurczowo trzyma się wersji o światłach
    awaryjnych, bo wie że kiedy uzna lewy kierunkowskaz, to jest ugotowany.
    Dlatego też "znalazł" na to "świadka", którego tam nie było. Taka jest
    linia jego obrony. Ma do tego prawo. Ktoś proponował wątkotwórcy
    pomysł na weryfikację takiego "świadka". Od siebie dodam, że z opisu
    sytuacji włączenie kierunkowskazu wydaje się być racjonalne w
    przeciwieństwie do świateł awaryjnych. I o ile Sąd będzie przytomny, co
    takie oczywiste być nie musi, to nie da wiary zeznaniom, ani policjanta,
    ani jego "świadka".
    Logika zdarzenia przemawia za tym, że był to kierunkowskaz w lewo, a nie
    światła awaryjne których włączenie przy skręcaniu byłoby mówiąc oględnie
    dziwne.

    > a to juz kwestie dowodowe, narazie mamy slowo, przeciw slowu, a do
    > tego
    > policjant ma podobno swiadka

    Nie widzę powodów dlaczego słowa policjanta miały być więcej warte od
    słów skręcającego, ale widzę powody dla których policjant bardzo by
    chciałby żeby tak było. Działania skręcającego są logiczne i zgodne z
    przepisami czego o policjancie powiedzieć nie można

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675