    From: telimena <h...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kojec dla psa przy płocie
    <d9ufe0$l9a$1@nemesis.news.tpi.pl> <d9ugdv$s5i$1@news.onet.pl>
    <s...@m...pkpik.pl>
    <da0cfk$hpd$1@news.onet.pl>
    <s...@m...pkpik.pl>
    <da0lfa$jsj$1@inews.gazeta.pl> <da0np4$77b$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <da0nme$1ka$1@inews.gazeta.pl> <da0ok2$drl$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <yZbxe.34$gD5.9@trndny06> <da3jrp$4di$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <M5dxe.7$Cm6.1@trndny02> <da3rmp$n89$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <vGexe.23$Hw5.19@trndny09> <da3vjl$g3g$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <Wrfxe.123$gD5.71@trndny06> <da4288$3ro$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <pkgxe.74$Hw5.8@trndny09> <da48k9$d0v$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Date: Fri, 01 Jul 2005 20:41:25 GMT

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:

    > Uzytkownik "telimena" <h...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > No i minimalne kroki zrobil. Pies jest na ogrodzonej posesji, malo tego w
    > specjalnie po to wydzielonym boksie.

    Nie zrobil, bo dalej jest ryzyko pogryzienia.

    > Ale jak galezie drzewa przelaza na Twoja strone to mozesz sobie je slicznie
    > podciac.

    ale nie moge kiedy nie przelaza. Za to wiatr je moze polamac i zdmuchnac
    na moja glowe. A wiatr zrywajacy konary (nawet raz na 10 lat) mozna
    przewidziec.

    > Tylko, ze rozpatrujemy inny przypadek. Rozpatrujemy subiektywne odczucie
    > kogos, ze ktos inny czegos tam nie dopelnil.

    Nie. Mowimy o minimum bezpieczenstwa przed ryzykiem ktore normalna i
    przecietna intelektualnie osoba jest w stanie przewidziec.

    >Zadalam autorowi watku pare
    > pytan w stylu czy pies rzuca sie na siatke etc. Gdyby byly obiektywne
    > przeslanki, ze cos jest nie tak to jak pisalam niech wezwie junaków z SM do
    > zdyscyplinowania sasiada. Tylko niech owe obiektywne przeslanki beda.

    Obiektywna przeslanka jest

    1. fakt uznania ryzyka przez wlasciciela w postaci kojca.
    2. fakt ze psy czesto gryza dzieci.

    > Moze nie ma ku temu mozliwosci?

    Niech kupi inna posesje skoro chce miec ucieche posiadania psa.

    > Moze po prostu to jest idealne miejsce bo np
    > w cieniu a reszta posesji jest nasloneczniona.

    wg autora wlasnie na odwrot.

    > Zakazanie przez rodzicow zblizania sie do psa rodziców nie kosztowaloby nic.

    Ale tych wszystkich przypadkow opieki rodzicow jest zbyt duza ilosc zeby
    je przewidziec. Zreszta nie musza to byc dzieci. Dlatego rownosci
    pomiedz obowiazkami osoby stwarzajacej ryzyko a jego potencjalnymi
    ofiarami nigdy nie bedzie.

    > Jakis odsetek dzieci wypada przez okna. Nie dalej jak chyba tydzien temu
    > jakas bodajze 16 mczna dziewczynka. To a propos okien. Tez mozna to bylo
    > przewidziec, prawda?

    I dlatego u mnie jest wymog posiadania stosownej kraty w oknie.

    > Nawet gdybys wybudowala mur to jak gówniarz bedzie chcial to przez niego
    > przejdzie. Wtedy tez uznalabys ze to wlasciciel nie dopelnil obowiazku
    > zabezpieczenia psa?

    wlasciciel musi przewidziec rozsadne przypadki ryzyka. Takim jest pies
    trzymany bezposrednio plotu kiedy wrecz wiadomo ze w sasiedztwie sa dzieci.

    > A rodzice dzieci takiej wiedzy nie posiadaja??

    Ale nie maja pierwszenstwa w zabezpieczaniu. Ma je wlasciciel.

    > Jakby nie byl to wg Twojej logiki nie byl wystarczajaco.

    nie. Musi byc taki gdzie przewidywalne ryzyko da sie zabezpieczyc.

    > Tak, zawsze jak wyrok jest nie taki jak sobie zyczymy to sedzia jest
    > skorumpowany:-))

    > LOL. Ten watek jest coraz bardziej bajkowy:-)) Najpierw istnialo
    > niebezpieczenstwo ze EWENTUALNIE dzieci przeloza reke na posesje sasiada.
    > Potem pies zaczal stopniowo w kolejnych postach przedzierac sie na posesje
    > na ktorej sa dzieci - najpierw przetykal nos, pysk potem leb. Nie wiem czy
    > nie przeszedl w koncu caly bo juz nie sledzilam watku. Potem ktos mówil cos
    > o dzieciach niedorozwinietych umyslowo, teraz Ty o dzieciach z kotem na
    > reku. Star trek przy tym wysiada

    Wszystkie te przypadki to jedno klasyczne niedbalstwo da sie latwo
    przewidziec. Jak i setki innych. I mozna zabezpieczyc sie w bardzo tani
    sposob.