eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokodeks drogowy...Re: kodeks drogowy...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.
    pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kodeks drogowy...
    Date: Thu, 22 Dec 2005 22:44:00 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 30
    Message-ID: <dof6n3$4m7$1@inews.gazeta.pl>
    References: <do9a6l$lkk$1@atlantis.news.tpi.pl> <do9ahe$n1d$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <do9b8i$8g2$1@nemesis.news.tpi.pl> <do9js0$cj4$1@news.onet.pl>
    <dob38p$73s$1@opal.futuro.pl> <dobvij$cqi$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <doc1tm$jmi$1@nemesis.news.tpi.pl> <doc7km$7s4$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <docqta$19h$1@inews.gazeta.pl> <dof46s$a8g$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: bvp249.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1135287844 4807 83.29.213.249 (22 Dec 2005 21:44:04 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 22 Dec 2005 21:44:04 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-User: robert.tomasik
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:351815
    [ ukryj nagłówki ]

    Tomasz Pyra [h...@s...spam.spam] napisał:


    Zakaz stosowania różnych udziwnień wynika choćby z art. 66.4.2) PoRD:
    stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części
    nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych. Na
    pewno jednym z tych przepisów jest ROZPORZĄDZENIE MINISTRA
    INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków
    technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. W tym
    rozporządzeniu tzw. skrajni nie ma, ale jestem pewien, że jest ona
    określona. Albo normą, albo jakimś przepisem międzynarodowym, bo
    pamiętam w skrypcie stosowny rysunek. Podejrzewam, że sama skrajnie
    będzie określona w Polskiej Normie, bo tak jest z pewnością w wypadku
    pojazdów szynowych (tę normę akurat mam w domu).

    Moim zdaniem sam obowiązek badania samochodu z zamontowanym nietypowym
    zawieszeniem można wywieść z art. 68.18 PoRD stwierdzając, że w wyniku
    zamontowania innego zawieszenia powstał zupełnie nowy pojazd zbudowany
    z części starego pojazdu oraz części innego pojazdu czy też
    pochodzących od innego producenta. Pojazd taki podlega badaniu co do
    zgodności z warunkami technicznymi.

    Konieczność przyjęcia jakiś tam wytycznych w zakresie wysokości
    zawieszenia wynika przede wszystkim z dbałości o bezpieczeństwo ruchu
    drogowego. Przecież te normy musza korespondować z normami dotyczącymi
    budowy dróg czy budowli wykorzystywanych przez pojazdy. Co by się
    stało, jakby nagle obniżony samochód "zawiesił" się na przejeździe
    kolejowym przykładowo? Albo na skrzyżowaniu, gdzie jedna jezdnia
    schodzi pod jakimś tam kątem do drugiej?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1