    From: "zpos " <e...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kodeks drogowy
    Date: Thu, 23 Jun 2005 21:04:21 +0000 (UTC)

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał(a):

    > Medal z kartofla Ci się należy, że jako cyklista zacząłeś zwracać uwagę
    > na przepisy ;-)

    gdy opowiedzialem dziewczynie swoja historyjke, powiedziala mi, ze uwaza,
    iz 'rowerzysta na przejezdzie powinien zejsc z roweru i go przeprowadzic'
    a gdy ona 'uwaza', to argumenty, ze wiem lepiej do niej nie trafiaja i
    musialem poszukac kodeksu...

    > Tak.

    o chorera! czesto lamie przepisy :( myslalem, ze jak nie ma zakazu jazdy
    rowerami, to moge sobie jechac...

    > dokładnie tak samo jak pieszy na przejściu. Ma pierwszeństwo, ale nie
    > absolutne. Musi dac szanse kierowcy zauwazenia swojej osoby i REAKCJI.
    > Wtargnięcie na jezdnię może tez nastąpić na przejściu, np. wbiegając na
    > nie czy - tak jak w Twoim przypadku - wjeżdzając z dużą prędkością.

    > Pewnie Cię nie widział.... 30 km/h = 9 m/sek. 5 sekund to prawie 50 m.
    > Myślisz, ze ktokolwiek skojarzyłby oddaloną postać rowerzysty ze scieżka
    > i przejazdem??

    JEZDZIC!
    > '
    >
    > O zachowanie szczególnej ostrożności w tych miejscach, gdzie jest to
    > niezbedne. Po to, żeby m.in. ocalić własne (chociaz nie tylko własne) zycie.
    >
    > M.

    w sumie to masz racje:) zachowalem sie jak swieta krowa...
    ale jak pedze, to mnie czesto ponosi fantazja i nie chce sie tracic tej tak
    ciezko wyrobionej predkosci:)

    jednak od dzis, bede jeszcze bardziej uwazal na takich przejazdach. chociaz
    moje zdanie jest dalej takie, ze rowniez kierowca powinien spodziewac sie
    rowerzysty a nie tylko pieszego (sciezka rownolegla do chodnika) i rozgladac
    sie uwazniej...