  • Data: 2005-10-03 17:41:59
    Temat: Re: klub od 18 lat - jak zwejsciami nie letnich
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wyskrobał(a):
    > Bartku! Właśnie sięgnąłeś dna rozważając, czy prawo nie jest same ze
    > sobą sprzeczne. Ja proponuję zakończyć tę dyskusję. Bo raczej już nic
    > nowego wnieść się do niej nie da, a zainteresowani będą mogli zapoznać
    > się ze zdaniami osób biorących w niej udział. Dyskusja w sprawie
    > sprzeczności prawa z prawem pozostaje w gestii filozofii, a nie prawa.

    Robercie! W systemie prawnym wszak mogą istnieć normy ze sobą sprzeczne,
    które eliminuje się w drodze wykładni i ustalania obowiązywania przepisów
    (reguły walidacyjne).
    Tym samym podtrzymuję swój pogląd, że ograniczenie wstępu do klubu przez
    właściciela do osób powyżej 18 roku życia jest uzasadnione. Nie mieści się
    ono w ramach "nieuzasadnionej przyczyny" z art. 135 czy 138 KW i zgodne
    jest z zasadą swobody umów z KC.

    --
    Bartek Gliniecki