eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoklient nie zaplacil za faktureRe: klient nie zaplacil za fakture
  • Data: 2006-03-10 10:22:27
    Temat: Re: klient nie zaplacil za fakture
    Od: Herbi <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia 10 mar o godzinie 10:56, na pl.soc.prawo, Samotnik napisał(a):


    >>> Też mam zasade ze zawsze biore zaliczke, a fakturę wystawiam dopiero po
    >>> wpłynięciu przelewu na konto mojej formy.
    >>
    >>
    >> Chwileczkę.... wKF
    >> - na podstawie czego otrzymujesz wpłaty, przelewy?
    >> Są to darowizny? ;)
    >> Jeżeli stosujesz tkai system - to powinieneś *w pierwszej kolejności*
    >> wystawić fakturę pro-forma - nabywca dokonuje zapłaty - a Ty dopiero wtedy
    >> wystawiasz *normalną* fakturę VAT.
    >
    > Powiadasz... Ojojoj, poczytaj kiedy powstaje przychód. Zarówno w
    > przypadku dochodowego, jak i VAT - nie tylko w momencie otrzymania
    > pieniędzy. :) To przypadek szczególny i dotyczy przedpłat - ogólna
    > zasada jest taka, że przychód powstaje z momentem wykonania usługi
    > lub dostawy towaru.


    No toż zapytałem andy na podstawie czego otrzymuje od kogoś pieniądze
    /przedpłata/, skoro nie wykonał usługi, nie dostarczył towaru.


    > Pomijając szereg przypadków szczególnych (gdzie na
    > ogół ten przychód powstaje wcześniej!) po wykonaniu usługi lub
    > sprzedaży towaru trzeba wystawić fakturę i modlić się żeby zapłacił.


    Andy opisywał że on stosuje zasadę iż bierze zaliczki, po tym wykonuje
    usługę, dopiero po tym wystawia fakturę.


    --
    Herbi
    10-03-2006 11:22:24

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1