eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokiedy przesłanie komuś piniędzy na konto może być uznane za pożyczkę i opodatkowane? › Re: kiedy przesłanie komuś piniędzy na konto może być uznane za pożyczkę i opodatkowane?
  • Data: 2010-12-15 19:12:09
    Temat: Re: kiedy przesłanie komuś piniędzy na konto może być uznane za pożyczkę i opodatkowane?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 15 Dec 2010, mi wrote:

    > Pozwolę sobie nie zgodzić się. Prawo jest bardzo zdrowe. Bardzo KONSEKWENTNE.

    Przykro mi, ale konsekwencji polegająca na ustanowieniu przepisu
    który ma zastosowanie do 99,98% obywateli, a stosowalność na
    poziomie niższym niż 0,01% - pozwolę sobie nie uznać za "zdrową".

    > To założenia systemu politycznego są chore. Mają rodowód sowiecki.

    Kiedy to się na prawo właśnie przekłada.

    > Wracając do podatku - państwo nie może być bezsilne wobec cwanych obywateli.

    Zgoda.
    Czy wobec tego nałożenie podatku na najmniejszą czynność dokonaną na
    rzecz "osoby trzeciej", znaczy czynność nie nakazaną ustawą, uznajesz
    za "zdrowe prawo"?
    To jest konkret - nie teoria. Art.11 ustawy o podatku dochodowym.

    pzdr, Gotfryd