eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokiedy przesłanie komuś piniędzy na konto może być uznane za pożyczkę i opodatkowane? › Re: kiedy przesłanie komuś piniędzy na konto może być uznane za pożyczkę i opodatkowane?
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kiedy przesłanie komuś piniędzy na konto może być uznane za
    pożyczkę i opodatkowane?
    Date: Wed, 15 Dec 2010 13:35:47 -0600

    On 12/15/2010 1:24 PM, cyklista wrote:

    > Słyszałeś, żeby kogoś za coś takiego ścignęli?

    a słyszałeś, zeby ktoś formalnie cos takiego w US zgłosił lub nawet się
    wygadał?
    Nie ma zgłoszenia, nie ma co ścigać.
    Ale jak już dowody będą mieli, to US nie ma innego wyjścia.
    bo jak zamiecie sprawę, to kiedyś beknie.

    > Nie chce im się ścigać korepetytorów i opiekunek do dzieci, a za coś
    > takiego by miel?

    nie mają obowiązku ścigać. mają prawo ścigac.
    ale jak doniesiesz na sąsiadkę nauczycielkę to nie będą mieli wyjścia.

    > Jak ktoś oferuje na Allegro tworzenie stron www albo sprzedaje w dużych
    > ilościach używany sprzęt sportowy sprowadzony z Niemiec i pisze, że nie
    > wystawia faktur, to jest duże prawdopodobieństwo, że prowadzi
    > niezarejestrowaną DG.

    faktury wynikają z faktu prowadzenia DG, a nie z faktu sprzedazy czegos
    na allegro.

    ja ostatnimi czasy sprzedawałem kupę zabawek po dzieciach, prawie w
    hurtowych ilościach i tez faktur nie wystawiałem.