    From: l...@v...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: karta nauczyciela - kwalifikacje - uznanie za zbliżone
    Date: 18 Sep 2006 15:02:14 +0200

    > Użytkownik <l...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Z tego co się orientuję nie ma pojęcia kwalifikacji zbliżonych.
    > Kiedyś dyrektor szkoły i chyba później Kurator mógl uznawać kwalifikacje ale
    > TK orzekł, że takie uznawanie jest niezgodne z prawem. Ważne jest to co na
    > dyplomie i albo się posiada kwalifikacje do nauczania danego przedmiotu,
    > albo nie i nie ma uznaniowości.
    > Poza tym mam wątpliwość: co to znaczy "Dyrektor w roku szkolnym, w którym
    > NIE MIAŁ zaakceeptowanego planu przez
    > organizatora (Gminę) ". Jeżeli "plan" to arkusz organizacyjny to jak szkoła
> [...]

    Niestety to prawda w co nie możecie uwierzyć.

    Szkoła funkcjonowała przez cały rok szkolny 2005/2006 bez zatwierdzonego arkusza
    organizacyjnego przez Gminę a dyrektor dzielił i rządził wg. własnego uznania.
    To właśnie w tym okresie dyrektor "dorzucił" kilka godzin nauczycielowi, aby ten
    miał pełny etat, oraz uznał mu kwalifikacje za zb\liżóne do wymaganych, jak
    rónież zatrudnił na czas nieokreślony na podstawie mianowania, a następnie nie
    rozwiązał z nim umowy o pracę do końca roku szkolnego.

    Obecnie kuratorium zatwierdzając nowy arkusz na 2006/2007 nie stwierdziło,
    względem tego nauczyciela, iż nie posiada on wymaganych kwalifikacji tak jakby
    uznawało rację decyzji dyrektora poprzedniego - pomimo iż poprzednio czyniono
    taką adnotację. Stąd moje pytanie o to czy mógł dyrektor uznać kwalifikacje za
    zbliżone i pozwolić dalej pracować mimo ustawy wg. której brak kwalifikacji
    powoduje wygasnięcie stosunku pracy, i właśnie to uznanie to powód dla którego
    kuratorium nie dopatruje się już braku kwalifikacji nauczyciela.

    Przyjmując, iż uznamy te kwalifikacje za wystarczające, jak rozwiązać problem,
    iż dyrektor nie zwolnił nauczyciela z uwagi na brak godzin dla niego a upłynął
    juztermin umożliwiający takie rozwiązanie umowy o pracę? Co w takiej sytuacji,
    albowiem pracownik domaga się aby dopuścić go do pracy zgodnie z warunkami pracy
    i płacy jakie mu przyznano w oparciu o zapis mianowania wydanego w okresie,
    kiedy szkoła żyła bez arkusza organizacyjnego zatwierdzonego.

    dominik
    gg 4213716