  • Data: 2004-11-14 22:40:58
    Temat: Re: kara z urzedu skarbowego
    Od: "waldi" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeżeli sprzedawał *swoje* *używane* rzeczy to nic mu nie zrobią.
    > Ale jak kupił i odsprzedawał z zyskiem to ... mogą mu nieżle dołożyć.

    Kupil w innym kraju, 7 miesiecy temu na prezenty (nie ma dowodow niestety),
    wrocil
    pod koniec pazdziernika i sytuacja finansowa zmienila sie, sprzet uzywany
    przez niego i
    przeznaczony na prezent musial szybko sprzedac po nizszej cenie na allegro
    po obliczneiach kupna w $ i sprzedazy w pln prawie nic nie zarobil , ok 1zl
    na sztuce !!!
    bo doszly koszty prowizji allegro i wysylki, dolar spadl na glowe...
    nie minelo 14 dni od zakonczena aukcji czy mozna isc do urzedu skarb i
    zaplacic podatek
    pcc (1 szt za 230zl x 10) - chyba sie nie nadaje bo jedna sztuka ponizej
    ustawowych 1000zl?
    a jesli nie trzeba to czy ewentualny minimalny dochod trzeba uwzglednic w
    rolizceiu rocznym osoby fizycznej?

    wiem ze niektorzy klasyfikuja to jako niezgloszenie dzialalnosci bo 10 szt
    przedmiotow identycznych
    to sprzedaz masowa ale byly starsze niz 6 miesiecy, zerowy zarobek, sprzedaz
    byla okazjonalna, i delikwent
    sprzedaje na aukcjach czasami co najwyzej stara czesc z komputera raz do
    roku... ostatnie pol roku - zadnej transakcji...
    czesci trafily by pewnie jako prezenty do rodziny (tania zabawka
    elektroniczna) gdyby nie nagly duzy legalny wydatek..
    ?

    dziekuje z ainterpretacje