  • Data: 2007-04-08 14:42:17
    Temat: Re: kamera internetowa a prawo
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał

    > No oczywiście - mają zezwolenie od każdego obywatela Ziemi, który
    > potencjalnie może pod taką kamerą przechodzić ;->

    No wydaje się oczywiste, że na oglądanie publicznie dostępnego miejsca nie
    trzeba mieć zezwoleń, a więc i na nagrywanie też nie. Ale mnie zastanowiła
    inna kwestia: W niedawnych nowelizacjach np. ustawy o Policji w art. 15
    dodano uprawnienie do rejestrowania obrazu w miejscach publicznych, a w
    określonych przypadkach nawet dźwięku. Tak się zastanawiam po co to dodano,
    skoro nagrywanie miejsc publicznych i tak jest ogólnie dozwolone??? A może
    organy państwa potrzebują mieć przepis na wszystko, co robią?