  • Data: 2008-06-17 20:42:25
    Temat: Re: jazda na światłach na rowerze
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 17 Jun 2008, gargamel wrote:

    > wiec skoro są dobre to dalczego prawnie nie masz obowiązku ich posiadania?

    O.
    To jest pytanie na temat tej grupy (może przynajmniej nas dzięki
    temu nie splonkują :>)
    I odpowiedź może byc tylko jedna: nikomu na tym nie zależy, a jeśli komuś
    zależy, to za mało aby "przemóc" tych którym nie zależy.

    Jak chodzi o moje zdanie to objaśniam: mi nie zależy, żebym miał
    obowiązek, bo w warunkach w których uznaję że są potrzebne to
    je zakładam (na szprychach też mam). W jasny dzień zdarza mi się
    jechać bez :> (np. w tej chwili tylny odblask który był częścią roweru
    mam zdjęty "z przyczyn technicznych").
    Nie będę więc wrzeszczał że szkoda czy że krzywda mi się dzieje, jak
    chcesz pisać petycje do MI - ja się nie wtykam.

    Z p. widzenia tzw. "szkodliwości społecznej" uważam, że podstawą jest
    aby rower był *jakkolwiek* widoczny, a to aktualne przepisy zapewniają
    (poprzez wymóg oświetlenia). To że przepis bywa nieprzestrzegany
    jest *poza* dyskusją o światłach i odblaskach (nie ten jeden przepis
    bywa nieprzestrzegany).
    Tyle :)

    pzdr, Gotfryd