eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawojazda na światłach na rowerze › Re: jazda na światłach na rowerze
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.wp.pl!not-for-mail
    From: "gargamel" <s...@d...lina>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jazda na światłach na rowerze
    Date: Mon, 16 Jun 2008 20:55:16 +0200
    Organization: Wirtualna Polska S.A. http://www.wp.pl
    Lines: 92
    Sender: B...@p...centertel.pl
    Message-ID: <g38ds7$k2r$3@news.wp.pl>
    References: <g2rs61$htc$1@nemesis.news.neostrada.pl> <g2rv17$shf$1@news.onet.pl>
    <g2s41a$2eo$2@news.wp.pl> <g2s6cj$osb$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <g2tg2u$mui$1@news.wp.pl> <g2tm1n$2sb$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <g2ul7a$cum$4@news.wp.pl> <g2umbp$pc0$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <g30r3g$gq4$3@news.wp.pl> <Pine.WNT.4.64.0806150122040.492@quad>
    <g339bk$o8d$1@news.wp.pl> <Pine.WNT.4.64.0806161707590.3460@quad>
    NNTP-Posting-Host: public-gprs43939.centertel.pl
    X-Trace: news.wp.pl 1213709002 20571 91.94.43.251 (17 Jun 2008 13:23:22 GMT)
    X-Complaints-To: a...@w...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Jun 2008 13:23:22 +0000 (UTC)
    X-Organization-Notice: Organization line has been filtered
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Original-Organization: Wirtualna Polska S.A. http://www.wp.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:538328
    [ ukryj nagłówki ]

    > Mamy dwie rzeczy.
    > Najpierw "zwykła lampka rowerowa".

    więc o co z nią chodzi?
    domyślam się że chodzi jedyni o element swiecący, bo zasilanie zwykłą i
    niezwykła ma to samo:O(


    > Podyskutować będziemy mogli, jak wyjaśnisz ile tysięcy razy mniej mocy
    > trzeba, żeby niemal punktowe źródło światła było widoczne na tle
    > oświetlenia przeciętnego tła przeciętnym reflektorem samochodowym :O

    jak będziesz dysponował laserem to i niewielka moc wystarczy żebyć był
    widoczny w galaktyce andromedy:O)
    problem w tym że będziesz musiał byc nielada snajperem zeby tam tym
    laserkiem trafić, podobnie z lampkami LED małej mocy, są jasne tylko w
    bardzo małym kącie bryłowym, czyli żeby na drodze ze 100 - 300 metruf
    kierowca cię zauważył będziesz musiał w niego trafić, a więc dzojstik
    niezbędny i umiejętnosci snajperskie w ruchu:O)

    więc ponawiam pytanie:
    no to teraz powiedz mi jaką moc mają łącznie oba halogenki samochodowe?
    (zwłaszcza długie)
    czekam na odpowiedz jak wrucisz z garażu:O)


    > Mi się wydaje, że uparłeś się, że aby źródło światła było WIDOCZNE
    > to musi zapewnić *oświetlenie otoczenia* porównywalne, jak źródło
    > pt. reflektor samochodu.
    > To jest IMO pierwsze błędne założenie.

    to jest prawidłowe załozenie, żeby samochodzik był na całejk drodze widoczny
    na odcinku 100-300m to musi cały ten odcinek oświetlić, tak samo musi byc z
    lampką rowerową, bo co z tego że na andromedzie będą cie widzieć, jak
    kierowca cię nie zauwazy?


    > z 200 czy 100m natężenie oświetlenia reflektora samochodu
    > jest na tyle małe, że taka lampka *istotnie* przewyższa jasnością
    > (*jasnością*, nie strumieniem światła, bo strumień światła
    > z reflektora rzeczonego samochodu i odbitego z kilku m^2
    > powierzchni otoczenia rowerzysty może być znacznie większy)

    pic w tym, że jak wracałem peichotą z nocnej imprezy z rowerową lampką super
    hiper LED lewym poboczem, to jak w oczy zaświecił ze 100 czy 200m samochód
    długimi to zupełnie straciłem orientację w terenie i wpadłem na drzewo po
    prawej stronie jezdni, widziałem jedynie jasność, i nie była to jasność LED
    :O(

    ododam że wtedy nie piłem:O(


    > - świecisz lampami samochodowymi tak że *widać* rowerzystę.
    > Pytanie: po co Ci w tym momencie jego lampka? :P

    jak widać to juz nie m problemu, często jednak bywa tak ze nie widać
    rowerzysty, pieszego, czy autka, bo jego kolor zlewa się z kolorem tła:O(


    > Deser, czyli sprawa odnośnie mocy: tak, lampka rowerowa ma
    > rzędu 1W. Nie liczymy tych które mają 10W, choć wyposażeni
    > w *takie* lampki rowerzyści są do spotkania :>

    pewnie są do spotkania, tak samo jak rowerzysci z halogenem samochodowym i
    akumlatorem od tira też są do spotkania, ale co z tego?


    > Tyle, ze porównywanie halogena 50/100W (samochód) z lampka
    > *LED* jakby to powiedzieć... nieco rozmija się w zakresie

    i juz jesteśmy u celu:O) 2x100W=200W !!!

    a więc kierowca dysponuje mocą światła 20 do 200 razy większą


    > porównywania proporcji mocy i proporcji jasności.
    > O sprawność konkretnie.

    fakt, taki LED napewno sprawnosci wiekszej jak 100% nie ma, pewnie jakieś
    90%, a taki halogenik jaką ma sprawnosć? 70-80% ? wiele to zmieniło?


    > Tak, strumień tej lampki *jest* kilkadziesiąt razy słabszy.
    > Co nie znaczy, że go nie widać! - ale to już punkt poprzedni.

    jak zapewne wiesz z lekcji fizyki szkoły średniej, o widoczności dwóch
    źródeł światła na ekranie między nimi decyduje ich natężenie, wiec ze 100,
    czy 200m nie widać LEDa oświetlonego halogenem, a nawet jak ktoś ma sokoli
    wzrok i zobaczy, to w sytuacji gdy za rowerzystą będzie jechało inne autko,
    to dal kierowcy żaden LED 10W nie będzie widoczny na tle hlogena 200W


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1