    From: "Qwax" <...@...Q>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jasne prawo [było: Re: facet to świnia]
    Date: Tue, 21 Jan 2003 10:02:02 +0100

    > :
    > : 1. jasne - prawa i obowiązki określone jednoznacznie i ostro -
    muszące
    > : (mogące) występować zakresy muszą mieć jednoznacznie określone
    granice
    > : i zasady poruszania się pomiędzy tymi zakresami.
    >
    > hmmm, a wiesz, że to niewykonalne, chyba, że chcesz wytępić
    prawników :)

    To niezły pomysł ;-))))
    (niestety nie do zrealizoawnia)

    > : 2. respektowane - prawo może być dowolnie restrykcyjne (mniej lub
    > : bardziej) ale zawsze i od każdego' musi być egzekwowane (z
    naciskiem
    > : na 'zawsze i od każdego' - powiedziałbym nawet że im 'wyżej' tym
    > : bardziej tak by dziecko które ukradło 10 zł na chleb zostało
    upomniane
    > : a poseł który ukradł 10 zł powinien zostać powieszony)
    >
    > tzn. powinno być egzekwowane, a nie respektowane

    respekt(-owanie) wiąże się z egzekwowaniem i jego nieuchronnością
    (poszedłem na skróty)

    > : Niestety
    > :
    > : > w Polsce rządzi Naród,
    > :
    > : ROTFL ;-)))))
    >
    > to poczytaj Konstytucję

    ROTFL ;-))))) !!!!!!!!!!!!!!!!
    (w tym względzie nic sie nie zmieniło od 46r. ????) - w ustawie nie a
    w życiu? też 'niezupełnie'

    > : > co by znaczyło, że Naród okrada sam siebie przez
    > : > swoich przedstawicieli. :)
    > :
    > : ROTFL ;-)))))
    >
    > j.w.

    narud ma rządy na jakie sobie zasłuży - dlaczego tak tródno rzucić
    naród w cholerę będąc jego członkiem.

    > : Nie mam pod ręką kodeksu - jak mas to poszukaj - znajdziesz dużo
    (nie
    > : tylko w kodeksach)
    >
    > nie wiem czy mówimy o tym samym, o ile pamiętam każde "może" odnosi
    się do
    > jakiegoś konkretnego uprawnienia i raczej nie można mówić o zupełnej
    > dowolności.

    Zgadza się - i za każdym razem kiedy trafiam na takie 'może' widzę
    dziurę przez którą można przeciągnąć słonia - i zazwyczaj się to
    udaje.

    Pozdrawiam
    Qwax