  • Data: 2010-12-27 09:04:59
    Temat: Re: jakie roszczenia kiedy się przedawniają?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-27 09:58, Andrzej Lawa pisze:

    > Polemizowałbym. Podpowiedź: weksel in-blanco.

    Weksel in blanco to dopiero początek weksla, który będzie przedstawiał
    konkretne roszczenie po jego wypełnieniu.

    I nie można twierdzić, że weksel in blanco nigdy się nie przedawni. W
    przypadku takiego weksla nie mówimy o roszczeniu z samego weksla, a z
    umowy pozawekslowej, którą ten weksel zabezpieczał. Dłużnikowi
    przysługuje wówczas zarzut przedawnienia roszczenia, które weksel
    inblanco zabezpieczał, nawet jeśli zam weksel formalnie nie jest
    przedawniony.

    --
    Liwiusz