  • Data: 2009-01-03 09:36:56
    Temat: Re: jaki paragraf
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 3 Jan 2009, Patryk Włos wrote:
    [...komuś...]

    > Ja bym tam korzyść majątkową widział - legalny nośnik jest uszkodzony z winy

    Przecież szkoda może być bez winy.

    > posiadacza licencji,

    Mhm. Czyli kogoś kto może ją np. sprzedać.
    Skoro *licencja*, to na używanie czego?
    Programu (wartosci niematerialnej) czy nośnika?

    Prawo tu niezbyt przystaje do jasnego rozróżnienia owych rzeczy.
    Materia tylko o tyle jest "chroniona", o ile stanowi "kształt
    utworu".
    Niespójność i brak rozróżnienia (w przypadku zapisu treści,
    jakiegokolwiek zapisu, tak cyfrowego jak i analogowego) powoduje
    że powstają argumenty jak Twoje, przy jednoczesnym przypisywaniu
    sobie (przez producentów) "prawa odmowy odsprzedaży".
    Przecież to absurd jest :D

    > zatem ściągnięcie programu jest niczym innym, jak
    > zaoszczędzeniem kasy na wymianie nośnika przez producenta.

    A to co, MATERIAŁ jest chroniony przez PA? :D

    pzdr, Gotfryd