  • Data: 2009-04-23 09:32:00
    Temat: Re: jak nie przeoczyć wezwania do sądu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    przypadek pisze:

    > Ale
    >
    > Jakie?

    Rozporządzenie
    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/akty_prawne/poczta/rozpo
    rzadzenia/rozp_17_06_1999_1

    nowelizacja
    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/akty_prawne/poczta/rozpo
    rzadzenia/rozp_21_03_2003

    > Szczególnie ten punkt 3. mnie interesuje - gdzie masz podstawę prawną
    > do tego? Bo z moich poszukiwań wynika, że postępowanie listonosza jest
    > de facto niezdefiniowane w takim wypadku.

    http://bip.mi.gov.pl/pl/bip/akty_prawne/poczta/rozpo
    rzadzenia/rozp_21_03_2003/px_ms_cywilne.pdf

    Na stronie 3 masz wzór

    "Przesyłki nie doręczono, gdyż:
    b) z innych przyczyn:..."

    i tu można wpisać: wyprowadził się, nie żyje itp.

    > Nie zgadzam się z tym akurat.

    Dlaczego? Czy uważasz, że dobrze jest, że list musi wrócić do sądu
    jako "nieodebrany w terminie" w sytuacji, gdy np. adresat nie żyje?

    > Wysłanie pod ten a nie pod inny adres z czegoś wynika - jeśli nie jest
    > to zawinione przez adresata to jest zazwyczaj do wzruszenia.

    A wzruszenie jest możliwe wtedy, kiedy adresat dowie się, mając
    komornika na karku. Nie tak powinno wyglądać "państwo prawa".

    --
    Liwiusz