  • Data: 2003-02-01 16:24:27
    Temat: Re: internet przez 0-700, czy to jest jakieś naruszenie prawa?
    Od: "BaLab" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl> napisał w
    wiadomości news:b1e5pu$cla$1@news.tpi.pl...

    > A ja ze swojej strony tylko powiem, ze prokuratora przyglada sie dosc
    > intensywnie procederowi...
    > Sprawa jest powazna - najwyzszy rachunek miesieczny o ktorym slyszalem
    > wynosil 13 tys zlotych...
    > Z dyskusji przeprowadzonej na http://forum.vagla.pl wynika, ze osoby
    > produkujace soft do wdzwaniania sie na 0700 nie czuja sie odpowiedzialne
    > (sam mlotek przeciez nie jest narzedziem zbrodni...) Trzeba uwazac na to
    co
    > sie ma w komputerze. Takie podejscie mnie przekonuje, ale jednak kazda
    > sprawe nalezy badac indywidualnie.

    W rzeczy samej. Nie doszukiwałbym się zbyt daleko idących analogii z innych
    dziedzin życia - Internet rządzi się swoimi zasadami, do których prawo
    pasuje jak prawo lotnicze wobec ufoludków.
    Przykład - szukałem ostatnio jakiegoś teledysku. Na stronie pojawił się do
    niego link. Kliknąłem i otrzymałem inforację, czy chcę uruchomić plik *.EXE
    . Owszem, chcę, bo to MA BYĆ teledysk (a nie żaden dialer czy podobny
    program). Niestety po uruchomieniu następuje zerwanie poąłczenia i próba
    łączenia się z jakimś innym numerem. Na szczęście mam SDI...
    IMHO odpowiedzialna w tej sytuacji jest osoba rozpowszechniająca taki
    program bez wyraźniej informacji, że jest to dialer, którego uzycie będzie
    kosztować tyle - a - tyle.
    Oddzielna sprawa, to praktyczny brak możliwości odinstalowania takich
    programów - pomysłowość twórców na ukrycie programu jest zadziwiajaca.

    Pozdrawiam,
    BaLab