    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: imigranci
    Date: Fri, 25 Oct 2024 23:34:55 +0200
    <vesnr2$e9u$2@news.chmurka.net> <N4mQO.61221$L1ba.58935@fx14.ams1>
    <vevi07$ev1$3@news.chmurka.net> <vevlr3$gdf$3@news.chmurka.net>
    <odhslrtd22n9$.pldql7vqui5u.dlg@40tude.net>
    <vf8ve3$s9b$2@news.chmurka.net>
    <5...@4...net>
    <vfb75q$vct$1@news.chmurka.net>
    <l335m72pwcen$.djmrw9ahssu6.dlg@40tude.net>
    <vfbudj$vct$4@news.chmurka.net>
    <eq8lhb63s4l2.1692wsd43668w$.dlg@40tude.net>
    <vfe6a0$p5b$2@news.chmurka.net>
    <38jsbda75zoe.1ad8xuow1rb2c$.dlg@40tude.net>
    <vfg38r$ksu$3@news.chmurka.net>
    <f...@4...net>
    <vfgcvb$kst$10@news.chmurka.net>
    <18jso455jmdd8$.axnxu92052dy.dlg@40tude.net>
    <vfgqc2$kst$12@news.chmurka.net>
    <3ess16nvw71o$.1cgxe36hhmabm.dlg@40tude.net>
    <vfh0j2$kst$13@news.chmurka.net>

    On Fri, 25 Oct 2024 22:54:57 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie, no przed, to mogą mordować, bo nie są przecież objęci prawem :-)
    > Potrafisz czasem wymyślić problem.

    Przed udzieleniem ochrony, to musza przestrzegać jak kazdy turysta.
    I być może nie nalezy się na konwencję powoływać ( bo nie wiem czy
    jest jakiś podział przed/po udzieleniu ochrony).

    Poza tym ... może i Białorusi opuszczać nie wolno,
    ale póki nie przektroczył granicy, to go u nas nie ma, i go nasze
    prawo nie obowiązuje :-)

    Więc nie wiem - ten rozkrok jest krytyczny, jak jedną nogą już w
    Polsce, a druga nielegalnie przechodzi ? :-)

    > Wydala się osobę, która tu jest,a ja go nie chcę wpuszczać.

    No i nie wpuszczamy, nie wie, czy legalnie czy nie legalnie, ale nie
    wpuszczamy.
    A oni i tak tu wchodzą. I tu trzeba wydalić :-)

    > Oczywiście. Tylko to nadal nie powoduje, ze możesz nielegalnie wjechać w
    > celu złożenia wniosku.

    Nie możesz, ale możliwości składania wniosku to nie blokuje :-)

    > Utrudni.

    To nie wiem czemu chcesz, aby Białorusini im dokument podróży wydawali

    > Dlatego go zawracamy, a nie wydalamy.

    Zawrócić, to IMHO moża na samej granicy.
    A dalej, to juz wydalenie jest .

    > Czemu?

    Bo w 1. jest o zakazie wydalania (ale do terytoriów niebezpiecznych).

    > Ale uchodźcom.

    Uchodźcom w rozumieniu art 1.
    Tak jakby żadne wnioski i przyznawanie statusu nie było potrzebne ...
    z mocy prawa.

    > A jeśli Ty go obijesz? Mój królik gryzie.

    no jakbym tak ja bił, czy grupa narodowców, a policja nie chroniła
    wystarczająco, to by się chyba kwalifikowało na "zagrozenie" z art 1.

    J.