  • Data: 2008-03-05 08:33:12
    Temat: Re: ile załączników do "wniosku u uznanie spadku"
    Od: causa1980 <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam podobna sytuacje jak Dociekliwy.... Tez jestem na etapie zalatwiania
    > spraw spadkowych... Dlaczego mam na to tylko 6 m-cy? Z czym sie to wiąże?

    Art. 1015. § 1. KC: Oświadczenie o przyjęciu lub o odrzuceniu spadku
    może być złożone w ciągu sześciu miesięcy od dnia, w którym
    spadkobierca dowiedział się o tytule swego powołania.

    § 2. Brak oświadczenia spadkobiercy w powyższym terminie jest
    jednoznaczny z prostym przyjęciem spadku. Jednakże gdy spadkobiercą
    jest osoba nie mająca pełnej zdolności do czynności prawnych albo
    osoba, co do której istnieje podstawa do jej całkowitego
    ubezwłasnowolnienia, albo osoba prawna, brak oświadczenia spadkobiercy
    w terminie jest jednoznaczny z przyjęciem spadku z dobrodziejstwem
    inwentarza.

    Jeżeli w powyższym terminie będzie składane oświadczenie spadkowe
    przez spadkobiercę to może on złożyć oświadczenie o odrzuceniu spadku
    lub przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza (lub z długami).

    Po tym terminie spadkobiercy nie składają oświadczeń spadkowych,
    bowiem ma zastosowanie paragraf 2 powyższego przepisu.

    Wniosek składa jeden spadkobierca (wnioskodawca) i wskazuje
    pozostałych spadkobierców jako uczestników. Do wniosku załącza odpisy
    aktu zgonu oraz akty urodzenia wnioskodawcy i pozostałych uczestników.
    Do wniosku załącza kopię złożonego wniosku wraz z kopią przedmiotowych
    dokumnetów dla pozostałych uczestników w liczbie im odpowiadającej.

    Wniosek powinien być opłacony. Jeżeli jest składany po 6 miesiącach to
    w kwocie jedynie 50 zł. Jeżeli będą składane oświadczenia spadkowe to
    za każde oświadczenie dodatkowo 50 zł opłaty sądowej należy uiścić.