    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: idzie nowe
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 31 Aug 2022 16:29:51 +0200

    On Wed, 31 Aug 2022 13:24:45 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > W mojej ocenie to działa tak. Jakby materiały prasowe były wiarygodne,
    > to bym był powód do przejmowania się każdą taką "rewelacją". Ale jeśli -
    > z tym, ze się powtarzam - przypadku przeze mnie osobiście znanym,
    > opisujący to dziennikarze tak przekręcają rzeczywistość, że nawet trudno
    > to sprostować, to daje mi osobiście podstawy do przypuszczeń, ze w tych
    > przypadkach, o których nie mam "zielonego pojęcia" jest podobnie. Bo
    > czemu miało by być inaczej.

    A komu wierzyc - komendantowi, prokuratorowi?
    Patrz na te wroclawską sprawe ... pod dywan?

    > Jeśli pojawia się afera z podrzucaniem butelek w miejsce postoju
    > policjantów, podrzucaniem śmieci, czy inne podobne zdarzenia, to po
    > prostu podkopuje to - przynajmniej moje - zaufanie. A najbardziej
    > podkopuje to, e za te ewidentnie udowodnione sytuacje nikt nie poniósł
    > odpowiedzialności karnej. Wyjaśnia się, ze prasa kłamała i nic.

    Moze i tak.
    A co z tymi przypadkami, gdy policjanci klamia?

    > Więc
    > dziennikarze sobie wypisują dyrdymały bezkarnie i przepraszam, że będąc
    > tego świadomy po prostu im nie wierzę. Oczywiście czasem mogą prawdę
    > napisać, ale skąd mam wiedzieć kiedy?

    Albo zalozyc, ze cos jednak jest na rzeczy.
    Byle nie jak w radiu Erewan.

    Poza tym dostajecie kamery mundurowe - to uzywac :-P

    > No widzisz. To powinno być w artykule.

    Owszem, ale tu z niewiedzy moga dziennikarze nie odrozniac takich
    rzeczy.
    Tylko skad mieliby miec apelacje ... adwokat im powiedzial?
    Tez niekoniecznie prawdę :-)

    > Zresztą ja bym się wstrzymał z
    > tymi "rewelacjami" do uprawomocnienia się wyroku po prostu.

    5 lat?
    A ksiadz w miedzyczasie bedzie kolejne obozy prowadził?

    > Tyle, że
    > pewnie klikalność by była mniejsza. Poz a tym teraz raz będzie klikanie.
    > Potem drugi raz, jak będzie kolejny wyrok.

    I jeszcze pare klikow moze byc, w zaleznosci od decyzji sądu.
    Tylko jak tego dziennikarz ma pilnowac?

    Dzwonic do ksiedza co pol roku "czy pana juz skazali?",
    czy moze ofiara zechce powiedziec ?

    J.