    From: "gargamel" <s...@d...na>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: handel danymi osobowymi
    Date: Fri, 28 Mar 2008 13:50:47 +0100
    Sender: B...@p...centertel.pl

    > Zanim zastosujesz to co ci radzą inni odpowiedz na jedno pytanie: czy
    > chodzi może o twoje dane jako osoby prowadzącej działalność gospodarczą?

    część tak, część nie, problem jest szeroki, ja tylko odwołałem się do
    jednego konkretnego przypadku, który łatwo jest namierzyć (co częściowo
    udało mi się osobiście zrobić), nie piszę tu o przypadkach kiedy to na moją
    prywatną komórkę dzwoni spaner obcego operatora z zastrzeżonego numeru,
    dysponuje moimi danymi osobowymi i przedstawia mi niechcianą ofertę
    handlową, czy firm gromadzących dane osobowe uzyskane przez fikcyjne
    ogłoszenia pracy, na które ludzie odpowiadają podając mniej lub więcej
    swoich danych , czy chociaż spamerów skanujących internet, to są
    przynajmniej w polskiej rzeczywistości problemy nie do namierzenia, dlatego
    na razie je sobie darowałem,

    tak, miałem działalność gospodarczą i dawałem dane osobowe do zus, us, urz
    ędugminy i gusu, ale problem w tym że nie wszystkie dane (np. nie podawałem
    numeru telefonu stacjonarnego), dodatkowo moja firma nie posiadała siedziby
    (a dostawałem korespondencję reklamową na mój prywatny adres domowy), poza
    tym obecnie już zlikwidowałem działalność, a w handlu wciąż są moje dane
    osobowe jako firmy, dodatkowo firma handlująca moimi danymi nie chce ujawnić
    źródła moich danych, a handluje nimi bez mojej wiedzy i zgody

    p.s. byłbym wdzięczny za jakiś paragraf na konieczność wyjawienia źródła
    pozyskania danych ich właścicielowi.