  • Data: 2008-03-29 14:14:02
    Temat: Re: handel danymi osobowymi
    Od: "gargamel" <s...@d...na> szukaj wiadomości tego autora

    > Ewidencja osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą jst jawna.
    > Idziesz do Urzędu Miasta, Gminy, Dzielnicy i mówisz, że szukasz adresu
    > przesiębiorcy który się taki tak nazywa i ci mówią nie zadając żadnych
    > dodatkowych pytań. Możesz nawet pobrać sobie wypis z ewidencji płacąc
    > jakąś
    > opłatę.

    a więc trzeba skądś zdobyć przynajmniej nazwisko osoby, a poza tym, czy
    można tak zdobytymi danymi firm handlować? bo to chyba nie jest
    przeznaczeniem danych zgromadzonych w ewidencji?

    >Niektóre gminy, miasta wstawiają ewidencję przedsiębiorców do internetu.

    moja gmina pewnie nawet komputera nie ma, więc to odpada:O)

    > Przepis o jawności przedsięborców jest ustanowiony przez ustawodawcę dla
    > wspólnego bezpieczeństwa obrotu gospodarczego.

    pewne dane jakimi dysponuje firma handlująca nie ma w ewidencji DG (bo ich
    nie podawałem), więc podejrzewam jakieś nielegalne źródło tych danych
    (zresztą gdyby było legalne to by firma z tym się nie kryła)

    a nawet jeśli wpisy DG są jawne to czy można nimi handlować, czy można
    rozsyłać spam?
    (mój adres email jest jawny, a wysyłanie na niego spamu, czyli niechcianej
    informacji handlowej jest nielegalne)

    pozdrawiam.