    From: "Marx" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja - towar zepsul sie 2x
    Date: Sat, 9 Sep 2006 14:28:41 +0200

    > Widać nie przeczytałeś tej ustawy, którą wskazałem ci na początku, a to
    > tylko kilka stron tekstu.
    > Tam masz odpowiedź na wszystkie swoje pytania. Czego jeszcze chcesz?

    No widzisz, gdyby tam było napisane to czego szukam, to bym się nie pytał.
    Czytałem ustawę dwa razy, może też ją sobie przypomnij i przejrzyj jeszcze
    raz moje pytania?

    No np,
    Art 8
    1. "Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    wymianę na nowy"
    4. "Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy
    ani wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu
    w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na
    znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny
    albo odstąpić od umowy;"

    i jeszcze gdzieś po drodze:

    "Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1,
    nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał
    je za uzasadnione."

    Daje mi to tyle, że idę do sklepu, mówię, że chcę nowe buty, czekam znowu
    14dni i albo je dostaję, albo dostaję pieniądze. Nie mówi mi to dalej czy
    jest jakis przepis, który regulowałby n-krotne reklamowanie danego towaru i
    dawał mi z tego tytułu jakieś profity. Co więcej w tej ustawie co podałeś
    nic nadzwyczajnego nie ma, idę, mówię co i jak, czekam swoje i odbieram
    buty... Do tej ustawy są późniejsze zmiany, może w nich coś jest? Nie
    potrafię ich znaleźć.

    A ja dalej nie widzę powodu dla którego miałbym kolejne 2-3 tygodnie chodzić
    w czymś innym i dostać znowu nową parę tych samych butów, które jak sądzę są
    źle skonstruowane.

    Wg tej ustawy mogę tak się bujać z nimi do śmierci, no ew wcześniej jeśli
    przestaną produkować ten model... ;/