  • Data: 2003-07-11 05:26:24
    Temat: Re: gwarancja rekojmia
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <s...@h...pcmicm.pl>, J.F. wrote:
    > jak to jest przy obecnych przepisach z awaria towaru sprzedanego
    > konsumentowi ? Ustawa o sprzedazy konsumenckiej twierdzi
    > ze przepisow z KC sie nie stosuje, sama precyzuje przypadki
    > "niezgodnosci towaru z umowa".

    Nie wiem czy precyzuje, ale KC do sprzedaży konsumenckiej się w tym
    momencie nie stosuje.

    > Zalozmy ze towar wydano odpowiedni, przepracowal sprawnie troche czasu
    > i sie zepsul - czy to jest towar niezgodny z umowa ?

    Teoretycznie tak (wada tkwila glebo w towarze).

    > Do kogo sie zwracac w sprawie naprawy/wymiany - do sprzedawcy czy

    Sprzedawcy.

    > gwaranta ? Podobno mamy teraz co najmniej dwa lata gwarancji -

    Nie. Gwarancja jest w 100% dobrowolna. 2 lata maks z tytułu owej
    niezgodności a sprawa jest mętna bardzo. Bezpieczniej jak założysz że te 2
    lata=6 miesięcy, góra rok.

    > gdzie to jest zapisane ? Ile czasu jest na naprawe ?

    Nigdzie. Odpowiednio aby nie nadwyrężyć konsumenta. /nie, nie jestem
    opryskliwy i nie żartuję :)/

    > A podobno dzieki nowym przepisom mialo byc lepiej ..

    Podobno :)

    --
    Marcin