eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja ale tylko z oryginalnym opakowaniem towaru.Re: gwarancja ale tylko z oryginalnym opakowaniem towaru.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!news.man.poznan.pl!n
    ewsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: kam <X...@X...onet.plX>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gwarancja ale tylko z oryginalnym opakowaniem towaru.
    Date: Wed, 10 Dec 2003 16:58:22 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 42
    Sender: k...@o...pl@81.210.16.254
    Message-ID: <3...@X...onet.plX>
    References: <3...@g...pl> <br4s8g$f7n$1@walker.pcmedia.com.pl>
    <3...@X...onet.plX> <br6jo3$s2a$1@walker.pcmedia.com.pl>
    NNTP-Posting-Host: 81.210.16.254
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1071071654 12308 81.210.16.254 (10 Dec 2003 15:54:14 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 10 Dec 2003 15:54:14 GMT
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.0.2) Gecko/20021120
    Netscape/7.01
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:181565
    [ ukryj nagłówki ]

    DorianG wrote:
    > Czy w praktyce spotkałeś się "kam" z uwzględnieniem reklamacji (w ramach
    > odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność..., bo z listu wynikało, że
    > Drusie właśnie z niej chciała skorzystać), gdy kupujący nie miał dowodu
    > zakupu w postaci paragonu lub rachunku.

    Z niezgodności to nie, ale z rękojmi jakieś pamiętam ;)


    > W takich sytuacjach, gdy sprzedawca
    > dobrowolnie nie uzna, iż towar zakupiony został u niego, ostatecznym
    > rozwiązaniem pozostaje sąd, gdzie wiadomo każda ze stron procesu powoła
    > świadków potwierdzających jej własne twierdzenia.

    Akurat jakoś nie wyobrażam sobie świadków przedstawionych przez
    sprzedawcę - bo co będą twierdzić, że nie widzieli?

    > Przed odesłaniem klienta do sądu zawsze należy ocenić szansę wygranej, bo
    > potem może mieć pretensje, że wskutek naszej rady obciążono go kosztami
    > postępowania.

    Ocenić trzeba, ale jak na razie nie wysyłamy klienta do sądu, tylko
    informujemy o jego prawach. Przed podejmowaniem dyskusji ze sprzedawcą
    warto poinformować konsumenta, że nie musi mieć paragonu, czasem może mu
    to pomóc. Poinformowanie go na początku, że musi być inaczej mimo
    wszystko wprowadza w błąd.
    A dowodem wcale nie muszą być świadkowie - może to być np. karta
    gwarancyjna, której wystawienie w okreslonym miejscu trudno podważyć.
    Wydruk z karty płatniczej - samodzielnym dowodem zakupu okreslonej
    rzeczy nie jest, ale w połączeniu z innymi dowodami ma swoją wymowę.
    Poza tym pozwala dokładnie (co do minuty) stwierdzić, kiedy został
    dokonany zakup oraz na jaką kwotę. A sprzedawca ma pewnie obowiązek
    przechowywania kopii paragonów. Ewentualna odmowa dostarczenia
    znajdujących się w jego posiadaniu dokumentów, też ma swoją wymowę.

    Zreszta sprzedawcy dają się przekonać, że paragon nie jest niezbędny, a
    Ty??? ;)

    KG



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1