eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancja › Re: gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Mon, 28 Jan 2013 17:10:53 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: gwarancja
    In-Reply-To: <51052cb2$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1301281706140.2512@quad>
    References: <kdu4te$q09$1@news.task.gda.pl>
    <5102c1e9$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <5103f1f8$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke0rpj$87t$1@news.task.gda.pl>
    <5104110e$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke1a36$g39$2@news.task.gda.pl>
    <51043e93$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke1f60$tpu$1@news.task.gda.pl>
    <5104f7b3$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke35b9$1s6$4@news.task.gda.pl>
    <51052cb2$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 37
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1359392603 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1318 83.15.167.123:63730
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:714361
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 27 Jan 2013, news wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" napisał:
    >> CO za problem zatem nie kupić? Albo uznać, że z powodu
    >> braku możliwości zapoznania się z gwarancją gwarancji
    >> po prostu nie ma? Toż piszę, a Ty nie czytasz, że na allegro
    >> "gwarancja" to zwykle ściema. Czyli NIE MA gwarancji.
    >
    > Art 13 UoSWSK podaje że gwarancją jest każde oświadczenie zamieszczone w
    > dokumencie, lub reklamie, wprawdzie poza oświadczeniem wymaga jeszcze dwóch
    > warunków, ale w tym samym artykule stoi że uchybienia w tych wymaganiach nie
    > wpływa na ważność i uprawnień wynikających z gwarancji.

    Liwiuszowi raczej chodzi o to, że goły tekst "gwarancja 36 miesięcy"
    nic nie znaczy nie dlatego że nie jest ważna, tylko że *nic* nie
    gwarantuje.
    Zakres gwarancji jest określony treścią opisującą ten zakres,
    czyli np. "wymiana na nowy przez 36 miesięcy". Albo dajmy na
    to "naprawa przez wymianę metalowych elementów" (znaczy tych
    z tworzyw i szkła to nie dotyczy).

    > Gdyby gwarancja nie była gwarancją to była by oszustwem.

    Kiedy w przypadku sprzedaży konsumenckiej gwarancja jest
    "słabsza" niż w przypadku ogólnym (z KC), bo w zamian
    "niezgodności" zdjęto obwarowania i warunki domyślne
    z gwarancji.

    >> Żadne zamienniki, to są dwa odrębne byty, które mogą istnieć razem.
    >> A z dwojga złego wolę niezgodność niż gwarancję.
    >
    > W obecnej sytuacji prawnej nie ma sensu korzystania z gwarancji

    A do tego odniosłem się w osobnym poście, bo końcówkę doczytałem
    wcześniej ;)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1