  • Data: 2006-03-27 23:08:50
    Temat: Re: grozby bezprawne... rzecznka PiS-u...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa [###a...@l...SPAM_PRECZ.com.###] napisał:

    > Tu się nie zgodzę, choć (mając z reguły błędną tendencję do
    > zdroworozsądkowego interpretowania zapisów ustawowych ;) ) mogę się
    > oczywiście mylić.
    > Chodzi mi o zapis Art.115 par.12 KK mówiący o "groźbie rozgłoszenia
    > wiadomości uwłaczającej czci".
    > Nie ma mowy o publicznym głoszeniu - a rozgłoszeniem wśród rodziny/w
    > firmie ten gnojek groził (autopoprawka: gnojek był z LPR).
    > [ciach]

    Po pierwsze należało by się zastanowić, na ile informacja, że ktoś
    stał na ulicy z kobietą wyglądającą na kurwę może być uwłaczająca dla
    kogo kolwiek, poza osobą, która usiłuje się dopatrzyć w tym jakiejś
    zbrodni. Zakładam, że zwiadowcy nie będą robić tych fotek podczas
    samego świadczenia usługi, bo by z kolei narazili się na zarzut
    szerzenia pornografii. Po drugie już niezmiernie mnie ciekawi jak oni
    to będą rozgłaszać. Wezwą do urzędu jakiegoś tam wszystkich członków
    rodziny załóżmy do 3 pokolenia i zrobią okazanie?

    A co do samej odpowiedzialności karnej, to jeśli by uchwalili taką
    ustawę, to już działanie organu dokonującego tego rozgłoszenia nie
    będzie bezprawne. W sumie przecież mieliśmy już akcję publikacji zdjęć
    osób jeżdżących po pijanemu za kierownicą. Też raczej nie jest to
    powód do dumy, a nikt zarzutów nikomu nie stawiał. Inna sprawa, że to
    przynajmniej jest przestępstwo i istnieje jakieś tam zagrożenie
    społeczne czynu.

    > Podejrzewam, że oni sobie tego w ogóle nie wyobrażają, bo są to
    stworki
    > zbyt tępe do konstruktywnego myślenia. I tylko żal, że naród jeszcze
    > bardziej tępy i na nich głosuje, zamiast dyskretnie wygruzić za
    > białoruską granicą ;->

    To już kwestia polityki. Tym nie mniej oczekiwał bym jako wyborca, ze
    jak poseł publicznie bądź co bądź ogłasza zamiar starań o wprowadzenie
    jakiegoś uregulowania, to chociaż on sam ma jakieś tam blade pojęcie,
    jak by to widział. Oczywiście, szczegóły mogą zostać dopracowane
    później. No ale tu jest kwestia kardynalnych unormowań.

    > Odnoszę wrażenie, że gnojek z LPR sugerował użycie do tego
    policji...

    O k...! Ale będzie cyrk :-)

    > Pfff... Etyce... Pierwszy z brzegu "czołowy" polityk to z reguły
    większa
    > kurwa od dowolnej prostytutki (bo one przynajmniej nie udają przy
    tym
    > świętych), a jakoś zadawania się z politykami nikt nie piętnuje.

    Im dłużej żyję, tym bardziej zbliżam się do Twojego poglądu w tym
    zakresie.

    > A to niestety żadna nowość...

    Niestety.