  • Data: 2004-05-19 16:27:19
    Temat: Re: groźby
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Przepiórka wyskrobał(a):
    > Pewna firma X mnie oszukała. Jestem przekonany, że mnie oszukali. Oni
    > twierdzą, że mnie nie oszukali. Ale to mało istotne.
    >
    > Wysłałem im meila, w którym napisałem co o nich sądzę. List zawierał
    > niecenzuralne słowa. Na końcu zamieściłem zdanie:
    > "Będę myślał jak dobrać się do waszego ***** w świetle prawa."
    > Firma X poczuła się obrażona i powiedziała, że im grożę i powiedzieli, że
    > dział prawny podejmnie stosowne działania.
    >
    > Powiedzcie mi czy mogą taką sprawę skierować do sądu?

    Mogą. Zawsze można, nikt nie zabrania przecież ;)

    > Czy mają szanse wygrać?

    Mają. Jakbym był Twoim prawnikiem, to bym starał się wykazać, że Twoje słowa
    nie miały charakteru groźby bezprawnej, bo zaznaczyłeś, że będziesz chciał
    podjąć działania _zgodne z prawem_." Co prawda sąd może na to patrzeć
    inaczej, bo groźba bezprawna też może polegać na podjęciu wobec kogoś kroków
    prawnych np. szantaż, że ujawni się jakieś "przekręty". Całość jednak wydaje
    mi się, że ma mały ciężar garunkowy i może się skończyć w prokuraturze.

    > Czy meil może być dowodem w sprawie?

    Może być.

    --
    Bartek Gliniecki