  • Data: 2005-06-14 03:53:07
    Temat: Re: grill na balkonie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Zlaprybe wrote:
    > Mieszkam w bloku, mam duzy balkon. Nestety w moim miescie nie ma miejsca na
    > zrobienie grilla (nawet w parkach jest tabliczka z zakazem grillowania).
    > Jedynym wyjsciem na szybki grill jest zrobienie go na balkonie. Mam wiec
    > pytanie. Czy robienie grilla na balkonie jest zgodne z prawem, tzn czy mam
    > spodzieac sie ewentualnej interwencji policji, ze np. dymie?

    Jak komuś będzie leciał dym w okna to na pewno możesz się spodziewać
    interwencji policji lub straży miejskiej - da się to spokojnie
    podciągnąc pod zakłócanie spokoju wybrykiem.

    Poza tym sprawdź regulamin podządku domowego (wewnętrzne przepisy danej
    spółdzielni/wspólnoty/właściciela budynku) - w niektórych jest to
    wyraźnie zakazane.

    Wreszcie możesz podpaść pod ochronę przeciwpożarową. Poza wspomnianym
    przez innych przepisem ogólnym (IMHO trochę naciągane jest jego
    zastosowanie do tej sytuacji) obowiązuje m.in. zakaz rozpalania ognisk
    (a to jest poniekąd ognisko) w odległości mniejszej niż 10m od budynku
    (to już w rozporządzeniu, a nie w ustawie).