  • Data: 2011-02-20 11:37:22
    Temat: Re: "gospodarka" loginami i hasłami administracyjnymi w firmie
    Od: "cezarys" <c...@X...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:2679.000008f0.4d60e7b2@newsgate.onet.pl...

    > Jest, zakłada poufność haseł (user zmienia po otrzymaniu,wymuszona zmiana
    > haseł
    > co 30 dni). Nie ma procedury przechowywania haseł administracyjnych, a
    > powinna
    > być. PBI opracowana i zatwierdzona w chyba 2000 roku. Trzeba ja chyba o
    > ten
    > fragment uzupełnić. Na teraz nie ma procedury do haseł administracyjnych.

    > Tu mam do Ciebie prośbę. Mógłbyś się podzielić (np na priv) tym
    > oświadczeniem ?

    Po prostu zrzuciłem na niego całą odpowiedzialność za problemy zw
    funkcjonowaniu firmy (bez określenia czasu, bo skrypty przecież są) wraz z
    dekalracją o odpowiedzialności majątkowej i odpowiedzialnością za ew.
    straty. Reedytował mi to później prawnik, tak że bez jego zgody nie mogę.
    Ale ujęcie mu się podobało :)

    > Możesz to rozwinąć ?

    Wejdź na GIODO i poczytaj. Jak to każda instytucja dokonująca "pozornych"
    czynności ochronnych dla obywatela strasznie to rozmydlone.

> [...]
    > nie napisał. Zbyt fachowo sformułowane. Nie wykluczam, że dyrektor robi
    > cichy
    > audyt, ale (zakładając, że autor tego pisma nie jest już nowym adminem
    > ;)) )
    > przekazanie tych haseł temu człowiekowi daje mu pełny dostęp do
    > wszystkiego, i
    > to niekoniecznie tylko z firmy, z furtka "na zawsze" włącznie. A że z
    > naruszeniem chociażby ustawy o danych osobowych, to już inna sprawa.
    > Zastanawiam
    > się, kto będzie w razie jakiegoś wycieku lub uszkodzenia danych
    Masz rację. Niech czyta.
    I powtórzę to raz jeszce. Hasła administracyjne są dla administratora. Dla
    firmy są hasła ratunkowe (nieraz musi być to samo- np.root w unixach)
    I napisz czy masz politykę bezpieczeństwa firmy, jak nie to ja bardzo
    chętnie napiszę (1-2 tygodni na rozpoznanie firmy + cena zaporowa za brak
    takowej do tej pory)
    I jeszcze jedno do takich szefów, wszem i wobec. Powtarzam to zawsze.
    Administrator MUSI ODEJŚĆ Z FIRMY ZADOWOLONY.
    1 raz miełem zlecenie na czyszczenie systemu po niezadowolonym adminie.
    Katorga. A i kosztowało to sporo. Dodatkowa kasa w ilości 20-40% tych
    kosztów usatysfakcjonowałaby każdego admina.
    Pozdrawiam
    CEzarys