  • Data: 2011-02-20 10:06:42
    Temat: Re: "gospodarka" loginami i hasłami administracyjnymi w firmie
    Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > W sumie to ma rację o ile jest polityka bezpieczeństwa w firmie.

    > W mojej tak jest, hasła "kluczowe" są przechowywane w sejfie u szefa, a ja

    > je po prostu znam (zmiana 1x/30 dni)

    Jest, zakłada poufność haseł (user zmienia po otrzymaniu,wymuszona zmiana haseł
    co 30 dni). Nie ma procedury przechowywania haseł administracyjnych, a powinna
    być. PBI opracowana i zatwierdzona w chyba 2000 roku. Trzeba ja chyba o ten
    fragment uzupełnić. Na teraz nie ma procedury do haseł administracyjnych.

    > A audytor? Jeden chciał dostępu i po przeczytaniu oświadczenia o

    > odpowiedzialności jakie wysmarowałem, zmienił zdanie:)

    Tu mam do Ciebie prośbę. Mógłbyś się podzielić (np na priv) tym oświadczeniem ?

    > PS Przeczytaj na GIODO o danych osobowych i koniecznie fragment o adresie

    > mailowym jako danie osobowej

    Możesz to rozwinąć ?

    Pozdrawiam, Marek

    PS. Zakładam, że te posty może czytać autor pisma od dyrektora. Szef sam tego
    nie napisał. Zbyt fachowo sformułowane. Nie wykluczam, że dyrektor robi cichy
    audyt, ale (zakładając, że autor tego pisma nie jest już nowym adminem ;)) )
    przekazanie tych haseł temu człowiekowi daje mu pełny dostęp do wszystkiego, i
    to niekoniecznie tylko z firmy, z furtka "na zawsze" włącznie. A że z
    naruszeniem chociażby ustawy o danych osobowych, to już inna sprawa. Zastanawiam
    się, kto będzie w razie jakiegoś wycieku lub uszkodzenia danych odpowiedzialny.