  • Data: 2012-11-25 17:15:11
    Temat: Re: gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PlaMa" napisał:
    > Człowieku! Przecież tu o grubą kasę chodzi! Stworzenie odmiany,
    > która przetrzyma przymrozki, które załatwiłyby jej nieodporną
    > odmianę to plon więcej do zebrania a to oznacza $ w kieszeni.

    Wiem że o kasę, tylko tobie naopowiadali bajek dla idiotów, tu nie chodzi o
    kasę jaką zarobi rolnik, ale o kasę jaką wydoi od rolników właściciel
    patentów GMO (patrz Indie)

    > dlatego też genów się nie tworzy, geny się klonuje z roślin,
    > które natura wyposażyła w odporność na stres środowiskowy

    Tworzy, tworzy, a niby co sie uzyskuje napromieniowując komórki jak nie
    mutacje?
    Co niby się uzyskuje ostrzeliwując ziarno cząstkami metalu z jakimiś genami?

    > Nie wiem o czym piszesz, jeżeli o herbicydzie to pisz jego
    > nazwę poprawnie, ok?

    Widzę ze nie wiesz, bo tyle wiesz w temacie! Oczywiście że chodzi o
    herbicyd.

    > Protestujesz przeciwko ROUNDUP czy przeciwko GMO?

    Przeciw jednemu i drugiemu, bo to są dwie nierozłączne rzeczy, GMO bez
    specjalnych oprysków i nawozów nie urośnie a jak urośnie to plon będzie
    znikomy!

    > krzyżował krzyżował... zarówno osobniczo jak i rodzajowo...
    > sama selekcja nie wystarczy

    Taaa, bezpłodnego konia z krową, czyli osła. Weź mi skrzyżuj krowę z kaczką
    co by krowa jajka niosła, albo pomidora ze słoniem jak to ma miejsce w
    przypadku GMO!

    > No i nie odpowiedziałeś mi na pytanie - skąd się wzięło pszenżyto?
    > No skąd się pytam?

    Pewnie takie samo GMO jak krzyżówka słonia z pomidorem:)

    > cofam to co napisałem wyżej... Nie masz problemu z brakiem
    > wiedzy w temacie GMO ale z brakiem wiedzy w ogóle.

    Wcięło mi jedne słowo w zdaniu a ty zaraz się wydzierasz. Napisałem że DNA
    koduje białka i ja masz zmutowane DNA to masz zmutowane białka a jedząc
    zmutowane białka jesteś mutantem! Czy znowu nam opowiesz bajeczkę że jedząc
    zmutowane białka to żołądek to wszystko miesza i produkuje zdrowe białka?

    > Bo jak widzi, że sąsiad ma zboże 2x fajniejsze,
    > to leci kupić tą samą lub lepszą odmianę.

    Rolnik nic nie musi kupować, po prostu sieje własne zboże. A jak sąsiad ma
    lepsze to wystarczy się z nim wymienić, albo swoje sprzedać i kupić jego,
    nic się nie płaci. A GMO musisz kupić bo albo jest bezpłodne i się nie
    rozmnaża, oraz nie masz prawa siać własnego bez opłacenia haraczu!
    Jeśli opowiadasz takie brednie o zyskach i kasie to najwyraźniej jesteś
    opłacanym agentem Monsanto!