  • Data: 2020-05-05 11:39:01
    Temat: Re: glosowanie korespondencyjne
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-05-05 o 11:30, ąćęłńóśźż pisze:
    > Wiem o co chodziło (P0 chciała sprzedać PP do Deutsche Post), ale można
    > to było wprowadzić ujednoliceniem taryfy do np. 500 gram, wtedy mniejsze
    > ryzyko działania dumpingowego (np. 1,30 zł za przesyłkę by się
    > niezależnemu nie opłaciło).

    Obawiam się, że nie było prawnej możliwości wymuszenia, aby w prywatnej
    firmie pierwszym progiem wagowym było 0-500g. Można było co najwyżej
    zakazać wożenia listów do 50g, a jakie ceny obowiązywały na 50-450g, to
    już bez znaczenia.

    > A poczta miałaby prawo do taryf 20 - 50 - 250 gram.

    No i miała prawo do monopolu do 50g. Monopol do 250g niebezpiecznie
    blisko zbliża się do paczek.

    > Blaszki to już dywersja (oczywiście i nie za takie rzeczy wiejskie osły
    > brały w łapę) - policz, ile ton przewieziono i przenoszono w torbach bez
    > sensu.

    Ale ten bezsens wynikał z przepisu.

    --
    Liwiusz