  • Data: 2020-04-28 11:24:43
    Temat: Re: glosowanie korespondencyjne
    Od: Olin <k...@a...w.stopce> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 27 Apr 2020 20:41:07 +0200, Animka napisał(a):

    > Czy prawo nie nakazuje, żeby na ręce liczących patrzył mąż zaufania (w
    > tym przypadku każdego kandydata na prezydenta).
    > Bywałam w Komisjach wyborczych i tylko raz był mąż zaufania.

    Nie nakazuje, ale umożliwia i to jest bardzo potrzebne:

    "Piotr Zygarski to prawnik z Warszawy. Kandydował w woj. lubelskim, bo jest
    prezesem Fundacji Honor Pomagania Dzieciom, która prowadzi ośrodek dla
    niepełnosprawnych dzieci w Kawęczynku. Żeby móc oddać na siebie głos
    wspólnie z rodziną i znajomymi specjalnie przyjechał w wyborczą niedzielę
    pod Zwierzyniec.

    - Głosowaliśmy w Wiejskim Klubie Kultury w Kawęczynie. Sam oddałem na
    siebie głos bezpośrednio przy stole komisji. Moi bliscy robili to w innym
    miejscu, ale wiem, że głosowali na mnie, bo robiliśmy sobie zdjęcia z
    listami przy urnach - opowiada. - Mam pewność, że w tej komisji oddano na
    mnie 19 głosów.

    Po zliczeniu okazało się jednak, że Zygarski zdobył w tej komisji... zero
    głosów.

    Brak głosów zauważył też Rafał Zwolak, radny z Zamościa.

    - Zadzwoniła do mnie pani głosująca na mnie ze swoją rodziną (w sumie pięć
    osób - red.) w komisji w Szkole Podstawowej w Wychodach. Jest przekonana,
    że oddała ważny głos, bo skreśliła tylko jedną kratkę. Tymczasem w tej
    komisji nie zdobyłem ani jednego głosu - mówi Zwolak. - Nie wiem, jak to
    się stało. Na mojej liście w tej komisji głosy zdobyła tylko jedna
    kandydatka. To też dziwne, bo wygląda tak, jakby wszystkie głosy z tej
    listy zostały przypisane jednej osobie."

    https://www.dziennikwschodni.pl/wybory-2019/po-zlicz
    eniu-okazalo-sie-ze-zdobyli-zero-glosow-kandydaci-sk
    arza-sie-na-bledy-w-zliczaniu-glosow,n,1000253188.ht
    ml

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek