  • Data: 2020-04-08 17:37:28
    Temat: Re: glosowanie korespondencyjne
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kris <k...@g...com> pisze:

    > A nie maja?
    > Przecie tożsamość przy wejściu przed wydaniem karty do głosowania weryfikują
    > Ale czy pesel maja to nie pamiętam. W sumie to bez znaczenia bo i bez pesel wiedza
    kto glosował.

    > W pierwszej tak- jeśli podasz. W tej drugiej z karta do głosowania nie.
    >
    > Ale tak mnie teraz naszło:
    > pesel obecnego Prezydenta pewnie gdzieś zdobyć można, pesel Jarosława zapewne też
    > Pakiety do głosowania listonosze po skrzynkach będą upychać wiec się będą walać po
    klatkach jak gazetki z marketów
    > Żaden problem pozyskać kilka szt
    > I teraz:
    > -Zły człowiek pozyskuje takie pakiety, wypełnia je danymi osobowymi
    Prezydenta/Jarosława
    > -Ten zły człowiek wrzuca ten wypełniony pakiet do urny pocztowej
    > -Listonosz razem z innymi pakietami dostarcza to do komisji wyborczej
    > -Komisja wyborcza otwiera pakiet, są tam wszystkie wymagane dane
    Prezydenta/Jarosława wiec głos ważny
    > -TVP robi filmik- głosowanie korespondencyjne działa Pprezydent/Jarosław głos
    oddali
    > -koperty z głosami Prezydenta/Jarosława trafiają do urny wyborczej
    > -za godzinę listonosz przynosi kolejną porcje pakietów a tak kolejne koperta-
    faktyczne, niesfałszowane pakiety Prezydenta/Jarosława
    > -komisja sprawdza listę- koperty z głosami tych osób już są w urnie więc co teraz?
    > Bo "jedna osoba -jeden głos"

    Oświadczenia z pakietu muszą mieć "numer seryjny" przypisany do PESELa
    wyborcy?

    Jakoś głosowanie korespondencyjne się odbywało w Polsce i nie tylko.

    --
    A. Filip