  • Data: 2020-04-08 18:28:25
    Temat: Re: glosowanie korespondencyjne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Kris <k...@g...com> pisze:
> [...]

    Jeszcze musisz do wlasciwej komisji wyslac/dostarczyc.
    Warszawiak nie bedzie mial problemu, dla mnie troche daleko.
    Te karty nie beda stemplowane w komisjach ?

    A koperta zwrotna ... nie bedzie tam adresu komisji ?
    Wiec znow kwestia podrobienia - ale akurat moze byc w miare proste.

> [...]
    > -Listonosz razem z innymi pakietami dostarcza to do komisji
    > wyborczej
    > -Komisja wyborcza otwiera pakiet, są tam wszystkie wymagane dane
    > Prezydenta/Jarosława wiec głos ważny
    > -TVP robi filmik- głosowanie korespondencyjne działa
    > Pprezydent/Jarosław głos oddali
    > -koperty z głosami Prezydenta/Jarosława trafiają do urny wyborczej
    > -za godzinę listonosz przynosi kolejną porcje pakietów a tak kolejne
    > koperta- faktyczne, niesfałszowane pakiety Prezydenta/Jarosława
    > -komisja sprawdza listę- koperty z głosami tych osób już są w urnie

    Teraz to proste - trafia na kupke podejrzanych, bo ta osoba glos juz
    oddala.
    I o ile Prezes sie moze troche wk*, to wyniku wyborow to bardzo nie
    zmieni - bedzie kilka glosow falszywych (Prezes, Duda, Ziobro,
    Szydlo - kto tam podpadl).
    Musialbys wpisac dane roznych osob, i najlepiej takich, co im sie nie
    chce pojsc, albo pozno wstaja i sa zwolennikami nielubianej partii.

    >Oświadczenia z pakietu muszą mieć "numer seryjny" przypisany do
    >PESELa
    >wyborcy?

    Ale nie maja.
    Byloby to jakies rozwiazanie ... tylko komisja musialaby dostac
    odpowiednia liste i sprawdzac. Czemu nie.
    Wystarczyloby w sumie kilka cyfr ... moze nawet pol PESELu wydrukowac.
    Albo adres z wysylki - a przeciez i tak musi byc.

    A przy okazji mozna by namierzyc rejon dzialania ... przestepcy.

    >Jakoś głosowanie korespondencyjne się odbywało w Polsce i nie tylko.

    ale czy na taka skale ?

    J.