  • Data: 2015-05-07 10:16:38
    Temat: Re: gdzie we wrocławiu ?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.05.2015 o 10:00, Liwiusz pisze:
    > Nie zerowa.

    A za co odpowiada? Ja przyszedłem i oświadczyłem, że mam kasę i ją
    przekażę sprzedawcy. Sprzedawca przyszedł i oświadczył że ma mieszkanie
    i mi je przekaże. ZTC pamiętam z dyskusji na grupie notariusz jedynie
    sprawdza nasze DO. I jak ja dam fałszywą kasę albo nie dam jej wcale, to
    notariusz nie odpowiada, a problem ma sprzedawca, bo mieszkania się
    pozbył i nawet nie można w Akcie zastrzec, że jak ja nie zapłacę, to
    mieszkanie wraca do niego.

    > Tyż nieprawda, może się po prostu nie pytałeś?

    No nie pytałem. Chodziło o podbicie umowy kupna-sprzedaży mieszkania.
    Nie potrzebowałem porady. A pomimo to zapłaciłem niemało. To tak jakbym
    kupując samochód miał płacić 500zł mechanikowi, bo mogę go zapytać o
    poradę. O tym mówię. Mam dowolność. Mogę zapłacić 500zł mechanikowi,
    żeby pojechał ze mną do komisu i doradził, a mogę jechać sam. Tu tego
    wyboru nie ma.

    > Bo to nie o ciebie chodzi, tylko o inne osoby i uczestników na przykład
    > obrotu nieruchomościami.

    Możesz podkręcić jasność wypowiedzi? Jest sobie Waldek i Przemek. Waldek
    sprzedaje, Przemek kupuje. Zawierają umowę i już. Waldek sprzedał
    maszynę do robienia lodów, Przemek kupił. Sprawa skończona. Ale z
    mieszkaniem już nie, jeszcze Liwiusz musi dostać prowizję za przybicie
    pieczęci. Po co?

    > To zależy co masz na myśli "złe mieszkanie".

    Np. mieszkanie nie będące własnością Waldka. Notariusz NIC nie sprawdza.
    Waldek może sprzedać Przemkowi mieszkanie, które już dawno sprzedał
    Marianowi. Albo mieszkanie obciążone albo z różnymi innymi defektami.
    Ba! Może sprzedać mieszkanie i dalej w nim zostać, a to Przemek ma
    kłopot, jak Waldka wysiedlić.

    Tak przynajmniej zrozumiałem dyskusje tutaj przez lata.

    > Ale oczywistym jest, że
    > notariusz zwiększa bezpieczeństwo obrotu, niżbyś miał sobie kupować
    > mieszkanie od kogoś na zwykłej umowie pisemnej, które ktoś kupił w ten
    > sam sposób itd.

    Myślę, że bardziej to by zwiększył Centralny Rejestr Mieszkań, coś jak
    rejestracja samochodu w Wydziale Komunikacji + trochę więcej. Gdyby była
    zapisana historia, obciążenia, właściciel... Wtedy notariusz jako
    interfejs do tego systemu miałby może i sens.

    > Można oczywiście dobie dyskutować, dlaczego nie pójść na żywioł, i niech
    > sobie właściciele handlują nieruchomościami ustnie

    No wiesz, wydawało mi się, że bywałeś zwolennikiem korwinowskiej
    swobody. Jak ktoś lubi, to niech tak ma, czemu nie?

    Dalsze wnioski wysunę, jak wyjaśnisz mi, co zabezpiecza notariusz i
    jakie daje korzyści, bo miałem przekonanie, że nic nie daje, ale
    sugerujesz jakby dawał, a jeszcze nie widzę co.

    (ze wszystkimi tego