    From: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gazownictwo nie chce rozłożyć na raty wysokiego rachunku
    Date: Wed, 27 Apr 2011 12:50:33 +0200

    W dniu 27.04.2011 12:37, Marek Dyjor pisze:

    > nie trolluj...
    >

    > doświdczenie mnie uczy że ich programy do szacowania są jakieś
    > zwajchowane :)

    Z dostawcami gazu doświadczenia nie mam, ale z dostawcą energii
    elektrycznej - owszem.

    I ich prognozy są w miarę uzasadnione statystycznie - zmiany miesięczne
    i trend roczny. Czyli jeśli np. w pierwsze lato zużyłeś L, w pierwszą
    zimę - Z, w drugie lato 2*L, to na zimę prognozują 2*L (mniej-więcej).

    Tak czy inaczej można sobie licznik samodzielnie odczytać i policzyć, a
    następnie cieszyć się odsetkami za parę miesięcy z pieniędzy odkładanych
    na przyszłą dopłatę.

    Nie widzę powodu dla którego prognozy za gaz miałby być jakieś
    drastycznie odmienne.