eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogazownictwo nie chce rozłożyć na raty wysokiego rachunkuRe: gazownictwo nie chce rozłożyć na raty wysokiego rachunku
  • Data: 2011-04-27 07:57:56
    Temat: Re: gazownictwo nie chce rozłożyć na raty wysokiego rachunku
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 27.04.2011 09:30, Ariusz pisze:

    >> Ceny gazu są znane. Licznik masz dostępny. Trzeba było sobie odkładać
    >> comiesięczne zużycie na jakieś konto oszczędnościowe.
    >
    > Nie zgodzę się ze wszystkimi - jeżeli GAZOWNIA daje co miesiąc faktury
    > szacowane, a nie na podstawie odczytu licznika to do takiej sytuacji

    Klient wie, że są szacowane - tak jest przecież w umowie.

    > może dojść, że co miesiąc płaci się ileś tam, a po pół roku wychodzi
    > rozliczenie i niedopłata. Skoro gazownia źle szacuje to powinna wziąć na
    > siebie część winy i rozłożyć na raty tą płatność.

    Nie "źle szacuje", tylko nagle zużycie generowane przez odbiorcę
    wykroczyło poza dotychczasowe oszacowania.

    Odbiorca ma jednak swój licznik pod ręką i może na bieżąco kontrolować
    zużycie i odkładać odpowiednią rezerwę (lub zredukować zużycie). Zauważ,
    że klienta de facto dostała już nieoprocentowany kredyt od dostawcy mediów.

    > A na przyszłość olać szacowane faktury - co miesiąc odczytać licznik i z
    > odczytem do gazowni.

    Ale to taaaaaaaaaaaaka fatyga dla odbiorcy.

    > Lub prośba o licznik "na kartę?" wiem, że są
    > liczniki prądowe, może i gazowe też by się znalazły.

    Wyższa cena (energii/gazu).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1