  • Data: 2007-02-13 09:49:39
    Temat: Re: fundusz pracy
    Od: Artur <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 13 Feb 2007 07:27:00 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

    > Z tego co wiem to tylko rezygnując z "obniżonego" i płacąc pełne wszystkie
    > składki.

    Tak się zastanawiam - przecież *podstawa* ubezpieczenia jest taka sama dla
    wszystkich z grupy "05xxxxxx" (pomijając "dobrowolnych") - czy w takim
    układzie nie można by z tytułu FP (53) odprowadzać normalnych składek?
    Zasadą przy FP jest to iż (w przypadku pracowników) nawet przy ułamkowej
    części etatu może zajść konieczność odprowadzania składek na FP - pomimo iż
    taki pracownik nie otrzymuje minimalnego wynagrodzenia. Ponieważ wtedy
    przyjmuje się ile by zarobił" taki pracownik gdyby pracował na pełny etat -
    i jeżeli wyjdzie kwota równa lub ponad minimalne wynagrodzenie - składkę na
    FP należy odprowadzić.
    W przypadku pytającego - ten warunek jest wszak spełniony - podstawa
    składek jest przecież w wysokości 60% średniego wynagrodzenia.

    Chyba że w ustawie jest wprost to zabronione - nie chce mi się szukać ;)